Verksamhetsutvecklare med ansvar för ekonomi

Verksamhetsutvecklare med ansvar för ekonomi

Om arbetsplatsen
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning, svenska för invandrare samt yrkeshögskola. Totalt studerar cirka 6 000 elever hos oss. Karlstads Teknikcenter är en toppmodern skola belägen inom Valmets område på Lamberget i Karlstad. På Karlstads Teknikcenter genomförs ett flertal Yrkeshögskoleutbildningar, Gymnasieingenjörsutbildningar och uppdragsutbildning. Ett mycket nära samarbeta med regionens näringsliv och offentliga förvaltningar är kännetecknande för verksamheten. Karlstads Teknikcenter är en del av gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i koncernen Karlstads kommun. Vi är ca 25 anställda, där de flesta arbetar med undervisning i någon form. Att förse näringslivet med efterfrågad kompetens är skolans huvuduppdrag och ambitionen är att verksamheten vid skolan ska växa, både när det gäller antalet utbildningar och elever men också när det gäller verksamheter kopplade till skolan.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en spännande och ansvarsfull anställning med möjligheter att påverka och främja näringslivets möjligheter att få tillgång till rätt kompetens. Som Verksamhetsutvecklare för skolan jobbar du strategiskt långsiktigt tillsammans med rektor och andra samordningsfunktioner samtidigt som du ansvarar rent operativt för viktiga delar kopplade till skolans huvuduppdrag. I din roll ansvarar du för hantering och uppföljning av ekonomi och fakturering och du kommer även arbeta med skolans marknadsföring. Du kommer vidare vara med och forma utbildningspaket till yrkeshögskolan, uppdragsutbildning och vuxenutbildning. Under vissa perioder av året kommer du arbeta med antagningen till Yrkeshögskolan

Kvalifikationer
Vi söker en strukturerad, flexibel och kommunikativ medarbetare som uppskattar att arbeta med olika typer av projekt. Du har lätt att arbeta både tillsammans med andra och självständigt. I rollen ingår det att skapa och utveckla kontaktytor och av den anledningen är det viktigt att du kan skapa långsiktiga och framgångsrika relationer. Uppdraget är mångfacetterat och det är därför viktigt att du är systematisk, noggrann och att du har en god förmåga att planera och prioritera. Du har dokumenterad erfarenhet från att driva projekt och att arbeta med verksamhetsutveckling. Du har erfarenhet av marknadsföring och försäljning. Har du erfarenhet från att arbeta med utbildning och uppdragsutbildning är det meriterande, men inte ett krav. Då det i tjänsten ingår att ansvara för skolans löpande ekonomiska arbete ser vi att du har tidigare erfarenhet av detta. Du har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor hänsyn kommer tas till personlig lämplighet.

Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Mer info
Kontaktperson Henrik Degert Grahn
Telefon 070-2578924
Område Karlstad
Yrkesroll Organisation & ledning, Organisationsutveckling
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 nov 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Karlstads kommun ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, men också för samhällsplanering, renhållning, individ- och familjeomsorg, miljö, kultur, fritid med mera. Över 87 000 medborgare är beroende av vårt arbete.