Verksamhetsutvecklare ekonomi

Verksamhetsutvecklare ekonomi

Om arbetsplatsen
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet. Redovisningsavdelningen är en del av kommunledningskontoret. Avdelningens uppdrag är att arbeta med kvalificerad redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och bolag, avdelningen ansvarar också för koncernens ekonomisystem UBW. Vi söker nu dig som är utbildad civilekonom och med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga ekonomer på avdelningen kommer du att arbeta med kommunens ekonomisystem och ekonomiadministrativa processer. Du ska i din roll som verksamhetsutvecklare jobba aktivt med utveckling och effektivisering av våra processer och med digitalisering i fokus. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid och det ingår att självständigt kunna utreda och ta fram beslutsunderlag. Du kommer också vara en del i vårt team kring bokslutsarbete med redovisning och rapportering.

Kvalifikationer
Du som söker har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot ekonomi. Du har också erfarenhet från kvalificerad ekonomisk redovisning och liknande arbetsuppgifter, gärna från en större organisation. Du är van att leda förändringsarbete på ett strukturerat sätt och brinner för utveckling. Då vi är i en intensiv fas av utveckling och digitalisering krävs att du har god vana och förståelse av ekonomi- och IT-system. Du är en flexibel person som tar egna initiativ och har lätt för att skapa tillit och ett bra samarbetsklimat, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig i ekonomiarbetet. Du är noggrann, gillar att genomföra saker i ett stundtals högt tempo och har lätt att förstå sammanhang. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av avdelningens samlade uppgifter. Arbetet ställer krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska språket, och du kan på ett enkelt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Mer info
Kontaktperson Elisabet Malmqvist
Telefon 054-540 12 39
Område Karlstad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 dec 2019 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Karlstads kommun ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, men också för samhällsplanering, renhållning, individ- och familjeomsorg, miljö, kultur, fritid med mera. Över 87 000 medborgare är beroende av vårt arbete.