Tekniker inom helpdesk till Karlstad

Tekniker inom helpdesk till Karlstad

Brinner du för problemlösning och teknisk support? InfoCare söker nu en IT-tekniker inom helpdesk till Karlstad!

Om tjänsten

I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare.

Service desk-teknikernas primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till Second eller Third Line Support eller annan gruppering i ärendehanteringssystemet. Varje ärende prioriteras och kan eskaleras inom både Beställar- och Leverantörsorganisationen enligt en förutbestämd rutin.

Arbetsuppgifter
  • Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support kan förekomma
  • Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
  • Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
  • Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
  • Dokumentera ärendet och ev. lösning.
  • Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
  • Informera användarna om status i ärenden
Kompetens
  • Mycket viktigt du har hög socialkompetens med god samarbetsförmåga
  • Pedagogisk med en tydlighet som gör att slutanvändarna förstår dina instruktioner per telefon
  • Minst 3 månaders erfarenhet (heltid) av att ge teknisk support i telefon
  • Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
  • Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office 365, Office-paketet, Outlook, Chrome, Microsoft Edge samt andra vanliga på arbetsplatser förekommande applikationer.
  • Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
  • Vana vid dokumentation
Meriterande
  • Erfarenhet av IT inom kommunal verksamhet
  • Erfarenhet från servicedesk med fler än 300 slutanvändare
  • Erfarenhet/Kurs/Certifiering av Apple-produkter såväl datorer som mobila enheter
Språk
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
  • Gärna kunskap i något annat nordiskt språk
Om dig

För att trivas som helpdesk tekniker på InfoCare är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad, och flexibel.

Om rekryteringen

Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget. Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Frågor

Eventuella frågor skickas till ansvarig rekryterare.

Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Mer info
Kontaktperson Åsa Jewson
Telefon 0104994166
Email Mejla Åsa Jewson
Område Karlstad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 21 dec (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Som den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden tillhandahåller InfoCare ett unikt erbjudande till marknaden. Vi har över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Vi levererar över 3000 serviceordrar dagligen, inklusive onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster - både till företag och privatkunder. Vårt mål är att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna till marknaden och att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.