Nu söker vi en junior lönkonsult!

Nu söker vi en junior lönkonsult!

Är du nytuexaminerad inom ekonomi? Vill du ha en arbetsplats i världsklass på ett företag där man sätter personalen i fokus? Vill du växa i rollen inom ekonomi? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som lönkonsult kommer du att arbetamot externa företag i olika storlekar, tätt tillsammans med en annan kollega och ha hand om löpande löner, detta kommer vara din huvudsakliga uppgift merparten av arbetstiden, när man kommit in i rollen och blivit mer självgående så kommer man att få utökade arbetsuppgifter och hjälpa till där det behövs hos dina övriga kollegor, det kan innefatta redovisningsarbete, bokföring och bokslut. Arbetet sker på kontoret i Karlstad tillsammans med dina kollegor, man jobbar merparten av tiden inhouse. Programvaror som företaget använder är Visma600 samt Fortknox.

Din profil

Som lönkonsult ser vi till dig som har någorn form av utbildning mot ekonomi, som lägst på gymnasiennivå. Det viktigaste är dock ambitionsnivån och viljan att lära sig och utvecklas i och tillsammans med företaget. Vi ser att du besitter personliga egenskaper så som, strukturerad, socialt kompetens och nyfikenhet.

Skallkrav:
  • Utbildning inom ekonomi, som lägst på gymnasienivå
  • Svenska och engelska på god nivå
  • Körkort B
Meriterande:
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av Visma600 och Fortknox
Villkor

Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Karlstad
Arbetstider: 08.00-17.00

Välkommen med din ansökan redan idag. Vi behandlar våra ansökningar löpande.
Mer info
Område Karlstad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 18 juni 2019 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget som söker personal är ungt i branschen men har gjort en imponerande resa på kort tid. Det är ett företag som värdesätter sin personal och trivsel högst, ett företag i framkant som vinner mer och mer mark i branschen. Mer information om företaget ges vid intervjun.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.