Leveranskoordinator till Techstep!

Leveranskoordinator till Techstep!

Techsteps vision är "Making Work Mobile" och målet är att vara det självklara valet för organisationer i Norden som strävar efter att skapa den bästa moderna arbetsplatsen! Techstep erbjuder lösningar som ger de anställda digitala verktyg som de trivs med och som gör dem effektiva - oavsett var och när de vill jobba. Som Leveranskoordinator är du kundens trygghet i leveransen, från signerat avtal till driftsättning, där det självklara målet är en smidig implementation och kundresa. Om du har erfarenhet från telekombranschen, är tekniskt kunnig, van vid kundkontakter samt drivs av att skapa nöjda kunder - då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Information om uppdraget

Som Leveranskoordinator har du en viktig roll där du är kundens kontaktperson på Techstep genom hela leveransen - från överlämnat och signerat avtal till driftsättning av lösningar hos kunden. Du ansvarar bland annat för leveransplanering, presale, säkerställande av resurser, beställning av utrustning samt koordinering av underleverantörer. Rollen innebär ett varierat arbete med flera olika kontaktytor och varierande arbetsuppgifter.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Techstep.

Techstep som koncern har idag ca 300 anställda i Norden och 150 anställda i Sverige och 550+ kunder i olika branscher inom privat och offentlig sektor. Bolaget är noterat på Oslobörsen och omsatte förra året 1 142 miljoner norska kronor och genererade ett bruttoresultat på 378 miljoner norska kronor. Techstep har som mål att 2025 förvalta 1 miljon mobila enheter och är stolta över att vi nyligen fick en honorable mention av Gartner inom deras område Managed Mobility Services (MMS).

Du erbjuds
  • Möjligheten att arbeta hos en av de främsta aktörerna inom mobilitet i Sverige och i en bransch som är på väg framåt. Du erbjuds ett dynamiskt arbete i samverkan med säljare och kunder samt en flexibel arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
  • För dig med rätt ambition och inställning finns det på sikt mycket goda möjligheter att utvecklas vidare inom företaget.
Arbetsuppgifter
  • Ha kontinuerlig kontakt med kunder, leverantörer och interna medarbetare.
  • Planera och koordinera implementationerna.
  • Konfigurera och leverera molnväxlar med tillhörande operatörsinställningar.
  • Testa och säkerställa ny funktionalitet i kunders molnväxlar.
  • Arbeta löpande i ärendehanteringssystem och med dokumentation av leveranser och arbetssätt.
  • Hålla utbildningar och workshops för kunder.
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av arbete i teknisk kundtjänst eller som tekniskt säljstöd.
  • Har god systemvana.
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du

* Har erfarenheter från telekombranschen och Telepo-plattformen.

Som person är du en ansvarstagande och utåtriktad problemlösare. Du gillar struktur och är noggrann även i pressade situationer och kan hantera parallella arbetsuppgifter. Vidare är du självgående och har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är en lagspelare som är duktig på självledarskap och att leda andra. Framförallt så är du är van och trivs med kundkontakter och att skapa nöjda kunder.

Specifikt efterfrågade kompetenser
  • Självgående
  • Kommunikativ
  • Samarbetsförmåga
  • Problemlösande
Vidare ser vi att du är en person som lever efter Techsteps värderingar Accountable, Respect, Open Minded, Challenger - Together we are Team Players.

Övrig information
  • Start: Omgående.
  • Omfattning: Heltid, kontorstider 8-17 med flex.
  • Placeringsort: Karlstad eller Stockholm.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Karlstad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se