Hoppa till innehåll
Nobeli Business Support logotyp

Key Account Manager (KAM) Säkerhet

Sista ansökningsdag
15 oktober 2024 (18 dagar kvar)
Publiceringsdatum
25 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Key Account Manager (KAM) Säkerhet
Karlskoga

Brinner du för att utveckla kundrelationer? Har du dessutom erfarenhet från säkerhetsbranschen och vill vara med och utveckla helhetslösningar för våra mest värdefulla kunder inom försvarsindustrin? Nu utökar vi med ytterligare en KAM för vår verksamhet Säkerhet och dig som är driven, affärsinriktad och som vill vara med att forma framtidens säkerhet.
 
I rollen som KAM kommer du arbeta nära våra kunder för att förstå deras framtida behov och tillsammans med kunden skapa lösningar som är kostnadseffektiva och fungerande för deras verksamhet. I ditt arbete är kundrelationen i fokus och du kommer att arbeta aktivt för att vårda och utveckla nya och befintliga affärer. 
 
Inom verksamhetsområdet levererar Nobeli helhetslösningar inom säkerhetsteknik, såsom system för inpassering, inbrott, brand, drift-larm, kameraövervakning och bevakningstjänster. Eftersom Nobeli är ett dotterföretag till Saab Dynamics AB och BAE Systems Bofors AB har denna leverans en stor och avgörande betydelse för försvarsindustrin och dess tillväxt. 
 
Du ingår i ett centralt sälj- och marknadsteam som arbetar tätt tillsammans med verksamheten. Nobeli har under ett flertal år arbetet med att vidareutveckla företaget med utgångspunkt i en offensiv ambition och vi strävar mot att göra vardagen enklare och tryggare för att på så sätt bidra till kundernas framgång. Rollen kommer att växa och utvecklas med företaget och därför erbjuds goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.
 
Din profil
*       Minst 5 års erfarenhet av en säljande roll, med djup förståelse för affärsutveckling samt erfarenhet av att utforma offerter, hantera kundavtal och bygga långsiktiga, komplexa kundrelationer.
*       Erfarenhet från säkerhetsbranschen, antingen i teknisk- eller säljande funktion.
*       Som person är du lösningsorienterad och uppskattar att arbeta i miljöer där förutsättningar kan ändras med kort framförhållning. 
*       Du har en stor förmåga att förstå kundens behov och utmaningar på ett djupare plan, och att vårda och utveckla relationen till kunden.
*       Du är lyhörd och kan fånga upp kundens signaler för att kunna erbjuda skräddarsydda lösningar och för att bygga förtroende. 
*       Du har ett starkt affärsmässigt tänkande och är resultatorienterad, med förmåga att driva och utveckla affären med fokus på tillväxt och lönsamhet.
*       Du har en hög samarbetsförmåga och är van vid att arbeta i interna eller externa team för att säkerställa kundens behov och driva projekt i mål.
*       Du kan presentera tekniska lösningar på ett sätt som är förståeligt och relevant för kunden.
 
 
Du erbjuds
*       En spännande nyckelroll med ansvar för kunder i ett företag som är inne i en stark tillväxt. 
*       Mycket goda utvecklingsmöjligheter.
*       En arbetsmiljö där våra värderingar är kärnan i allt vi gör på Nobeli. Med omsorg och respekt för våra kunder, affären och varandra bygger vi en stark gemenskap. Tillsammans strävar vi efter att skapa positiv förändring och nå framgång.
 
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. 
 
Rollen kräver att du uppfyller kraven för säkerhetsprövning. Det innebär att du före anställning behöver genomföra säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket kan medföra vissa krav på medborgarskap.
 
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Kontakt
Pernilla Konradsen
VD
073-8611424

Linda Neander
0738611424

Villkor:
Anställningsform:
Tillsvidare
Varaktighet:
Tillsvidare
Arbetstid:
Heltid
Lönevillkor:
Fast
Körkort:
Personbil

Ansökan
Sista ansökningsdag
2024-10-31

Nobeli Business Support logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 oktober 2024 (18 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics. Det övergripande syftet med företaget var att ge ägarna en trygg och enkel hantering av, för dem, affärskritiska supporttjänster. Ett krav var däremot att en del av omsättningen skulle komma från extern marknad. Sådana tjänster som har kännetecken som säkerhet, sekretess och integritet.