Upphandlare

Upphandlare

Om arbetsplatsen

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig medarbetare i våra kärnverksamheter.
Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Våra värdeord som kännetecknas och präglas i kommunen är: öppenhet, nytänkande, respekt, enkelhet och helhetssyn.

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. Förvaltningsledningen ansvarar för den operativa ledningen och utvecklingen av kommunen som helhet.
Ledningsstaben utgör tillsammans med enheter för administrativ service, personal, ekonomi, upphandling, kommunikation och IT kommunstyrelsens ledningskontor.

Arbetsuppgifter

Att göra goda affärer är vårt fokus på upphandlingsenheten. Våra huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt, information och utbildningsinsatser. På agendan finns även arbete med utveckling av kommunens inköpsstruktur, hållbarhetsfrågor, spendanalys och e-handel.

Upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen, centralt placerad vid kommunstyrelsens ledningskontor vid Alfred Nobels torg/Katrinedalsgatan 2-4 i Karlskoga.
Vi är en arbetsgrupp på fyra personer som har ett nära och gott samarbete. Rollen som upphandlare är ett självständigt och affärsmässigt arbete med verksamhetsfokus. Du kommer att samarbeta med verksamheterna, planera och genomföra upphandlingar samt följa upp ingångna avtal. I arbetsuppgifterna ingår även att ge verksamheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informationstillfällen, interna utbildningar samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter

Kvalifikationer

Du har några eller något års arbetslivserfarenhet som upphandlare gärna inom offentlig sektor med praktisk erfarenhet och kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) samt inom entreprenadjuridiken med kunskaper främst inom AB04 och ABT 06.

Du har utbildning inom inköp/ekonomi/juridik/annan relevant inriktning eller så har Du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre praktisk erfarenhet.

Upphandlingsenheten är en stödenhet för kommunen och dess verksamhet och det är därför viktigt att du är serviceinriktad, flexibel, prestigelös, kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga. Framgång i arbetet får du genom att ha helhetssyn, struktur, vara nyfiken och ha initiativkraft.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har ett positivt synsätt samt tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor. Körkort B är önskvärt

Anställningens omfattning

Tidbegränsad anställning 18 månader Tillträde efter överenskommelse
6 månader eller längre.

Ansökan: Klicka på Ansök Nu

Referensnummer:KS 2019-00486

Övrigt

Vi har löpande urval och intervjuer så välkommen snarast med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.
Mer info
Kontaktperson Karin Lindqvist
Telefon 0586-617 47
Område Karlskoga
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://karlskoga.se/
Sista ansökningsdag 15 dec 2019 (5 dagar kvar)