Redovisningsansvarig till Kebni

Redovisningsansvarig till Kebni

Vill du verka i en dynamisk och framåtblickande verksamhet? Är du en erfaren redovisningsekonom som vill vara med i ett börsnoterat bolags fortsatta resa? Kebni söker nu en redovisningsansvarig, låter det som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan!

Om Kebni

Kebni har en lång historia och lång erfarenhet av maritima och landbaserade satellitantennlösningar samt Inertial Sensing (tröghetsavkänningslösningar). Företaget är en ledande leverantör av tillförlitlig teknologi, produkter och lösningar för satellitkommunikation, säkerhet, positionering och stabilisering. Bolaget säljer sina produkter och lösningar till statliga, militära samt kommersiella kunder globalt. För mer information, besök www.kebni.com.

Kebni - Bringing stability to a world in motion

Bolagets aktie (KEBNI B) handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Här erbjuds du att arbeta i en prestigelös miljö där besluten fattas snabbt och med korta beslutsvägar, med goda möjligheter att kunna påverka din roll. Kebni har idag 18 anställda, huvudkontoret ligger i Kista, Stockholm. Bolaget har även kontor i Kalix och i Karlskoga.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Redovisningsansvarig arbetar du i en operativ och prestigelös roll med en stark påverkan på Kebnis processer och rutiner. Du arbetar i ett team bestående av ekonomiassistent och CFO som du även rapporterar till. I din roll arbetar du med varierande arbetsuppgifter som finns på en ekonomiavdelning, såsom momsdeklarationer, löner och utläggsrapporter. Du upprättar även månadsavstämningar samt kvartals- och årsbokslut.

Andra förekommande arbetsuppgifter:

Ansvar för löpande redovisning, avstämningar, reskontra samt betalningar.
Vara delaktig i arbetet med framtida emissioner och förvärv.
Effektivisering av ekonomifunktionen genom uppdatering av processer och rutiner.
Viss uppföljning av projekt.
Det är viktigt att du gillar kommunikation och samarbete då rollen innefattar många kontaktytor internt och med externa intressenter som tex extern lönebyrå, banker och myndigheter.

Tjänsten är placerad i Karlskoga.

Vem vi söker

Vi söker dig med ekonomisk utbildning samt flerårig arbetslivserfarenhet inom området, med stort fokus på redovisning, bokslut, internkontroll och uppföljning. Vi ser gärna att du är van att göra avstämningar och analysera utfall. Du kommunicerar obehindrat på svenska och väl på engelska samt har god systemvana. Har du tidigare arbetat i Dynamics 365 Business Center samt har erfarenhet av lönehantering är det meriterande.

Du trivs i en ansvarsfull roll och är en strukturerad, noggrann och effektiv person som är självgående i sitt arbete. Viktigt för att trivas i rollen och hos företaget är att du är prestigelös och förstår vikten av att vara en lagspelare som hjälper sina kollegor när det behövs. Vi tror också att du har ett intresse av att arbeta med förbättring inom ekonomiområdet.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Kebni valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olle Öijen på mejl; olle.oijen@axoconsulting.se eller tfn; 079-337 33 17. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Mer info
Område Karlskoga
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AxÖ Consulting AB
Hemsida https://axoconsulting.varbi.com
Sista ansökningsdag 16 okt 2022 (11 dagar kvar)