Support Coordinator

Support Coordinator

Om arbetsplatsen
Visma Talent Solutions är en ledande leverantör av molnbaserade systemlösningar och konsulttjänster inom Talent Management (onboarding, lärande, prestation, rekrytering, engagemang och succession). Våra kunder finns i både den privata och offentliga sektorn. Vi är ca 90 anställda och är framförallt fokuserade på vår nordiska marknad i Sverige och Norge. Besök gärna vår hemsida: https://vismatalentsolutions.com/ för att läsa mer om oss. Dina närmasta kollegor I rollen som Support Coordinator ingår du i teamet Customer Support, ett lag bestående av åtta härliga och hjälpsamma kollegor som tillsammans arbetar målmedvetet med en av de viktigaste uppgifterna i företaget - att upprätthålla hög kundnöjdhet! På Customer Support felsöker vi komplexa frågor eller fel som uppstår i våra systemlösningar. Det kan till exempel handla om att utreda applikationsfel, identifiera handhavandefel samt ge råd till våra kunder och kvalitetssäkra vårt system. Teamet har också ett nära samarbete med kollegor inom teknik, produkt & utveckling samt med våra applikationskonsulter.

Arbetsuppgifter
Som Support Coordinator är du en nyckelperson i vår supportavdelning som arbetar med våra rekryteringsverktyg. Här arbetar du med att hjälpa våra kunder att stötta arbetssökanden i deras rekryteringsärenden i frågor som rör våra verktyg samt till viss del även stötta våra kunder i deras produktrelaterade frågor. Du kommer ha ett stort ansvar för att säkerställa att våra SLA-nivåer kontinuerligt ligger på en bra nivå. Detta gör du genom att se till att alla inkommande ärenden får ett snabbt och professionellt svar och, vid behov, fördela ärendet internt enligt rådande process. Utöver det kommer du bland annat att svara på frågor från kandidater och kunder via mail och telefon samt eskalera ärenden av mer teknisk karaktär vidare internt hos oss. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara: * Hantera inkommande supportärenden via telefon och i vårt ärendesystem enligt de SLA:er som finns * Hantera första svar i mail * Fördela ärenden internt enligt rådande process * Eskalera ärenden internt enligt rådande process * Vara tillgänglig och svara på kunders och kandidaters frågor * Publicera annonser * Proaktivt lyfta frågor där det finns förbättringspotential. Din placeringsort är företrädesvis i Stockholm, Kalmar eller Malmö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill arbeta med molnbaserade systemlösningar och som har ett genuint intresse för problemlösning och service. Som person är du strukturerad och eftersträvar hög kvalitet i allt du gör. Du arbetar proaktivt med att identifiera och lösa frågor och problem som dyker upp. Du är skicklig på att kommunicera med kunder och kollegor på både svenska och engelska i både tal och skrift. Du är även mycket ansvarsfull och tycker om att komma med egna initiativ. Dessutom arbetar du gärna i team och inser vikten av ett fungerande samarbete i alla led. En eller flera av följande kompetenser är meriterande men inte ett krav: * Erfarenhet av att ha arbetat med support/kundtjänst * Erfarenhet av att ha arbetat med SaaS-produkter * Erfarenhet inom rekrytering och / eller HR * Kunskap i norska språket - skriftligt och muntligt Vad erbjuder vi? Precis som vi känner stor passion för att effektivisera verksamheten för våra kunder, känner vi också starkt för att skapa en bra och flexibel arbetsplats för oss själva. Vi ger dig, som anställd, utrymme för innovation och kreativitet, möjlighet att växa och utvecklas samt tillfälle att ta ett stort personligt ansvar. Hos oss tillåts du att arbeta både hemma och på ett av våra fina kontor och vi hjälps åt så att alla får en bra balans mellan arbete och fritid. Vi försöker också att ha roligt tillsammans under arbetsdagen och ordnar med kick-offer, gemensamma frukostar och andra trevliga aktiviteter. Givetvis erbjuder vi också konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner. Ansökan Du söker tjänsten via länken och genom att dela ditt CV och / eller din kompletta LinkedIn profil. Vi kommer att göra urval och kalla till intervjuer fortlöpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Då vi har kunder som ställer krav på att säkerhetsprövning görs för denna tjänst så måste du genomgå en sådan innan du anställs. Säkerhetsprövningen kommer att ske under rekryteringsprocessen och startas först efter godkännande från dig. Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy-statement/
Mer info
Kontaktperson Elin Thiman
Email Mejla Elin Thiman
Område Kalmar stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 feb 2023 (20 dagar kvar)