Hoppa till innehåll
Premier Service Sverige AB logotyp

Verksamhetscontroller med redovisningsansvar sökes till Kretslopp Sydost

Ansök nu
Om företaget
Vill du arbeta med ekonomi i en utvecklande och verksamhetsnära roll? Är du dessutom analytisk, framtidsorienterad och affärsinriktad? Som verksamhetscontroller hos oss får du en bred roll där du ges möjlighet att påverka och utveckla samarbetet och förståelsen mellan ekonomi och verksamhet. Välkommen med din ansökan!

Vi på Kretslopp Sydost arbetar engagerat för att skapa ett hållbart, kvalitativt och miljöinriktat samhälle genom att överträffa i avfallshanteringen. Varje dag arbetar vi för att skapa kundupplevelser i världsklass och bidra till ett bättre samhälle. Hos oss på Kretslopp Sydost sätter vi alltid våra medarbetare, medborgare och miljö i fokus. Vi är måna om vår värdegrund och stolta över vårt arbetssätt. Hos oss har alla medarbetare möjlighet att fatta beslut och ta initiativ som för oss närmre våra mål. Vår arbetsmiljö präglas av högt tempo, arbetsglädje och en härlig energinivå.

Läs gärna mer om oss på: www.kretsloppsydost.se

Dina arbetsuppgifter
Det här är uppdraget för dig som är erfaren inom redovisning och vill utvecklas vidare inom ekonomi och controlling genom att stödja verksamhetsprocesserna. Vi erbjuder dig en spännande och bred tjänst där du får vara med och bidra med värdeskapande uppgifter och möjlighet att vara med på vår digitala resa. Vi på Kretslopp Sydost står inför spännande förändringar och vår resa har precis börjat, tillsammans med dig kommer vi att utmana vår verksamhet och stärka vår profession.

Som verksamhetscontroller blir du en nyckelperson i vår ekonomiska strategi. Förutom redovisning och rapportering av finansiella resultat, kommer du stödja och stötta våra chefer och den övriga verksamheten med ekonomiska analyser och slutsatser. Du har fokus på lönsamhet och effektiviseringar och genom ditt nyfikna och drivna förhållningssätt identifierar du ekonomiska möjligheter och risker. Du utreder eventuella resultatavvikelser och bereder rapporter utifrån ekonomiskt perspektiv. Du bidrar med din ekonomiska och analytiska kompetens och tillsammans gör vi de justeringar som gynnar verksamheten till ett förbättrat och förfinat resultat.

Tjänsten innefattar:

* Stötta verksamheten och vara ett ekonomiskt bollplank till avdelningschefer
* Initiera och driva förbättringar utifrån ekonomiska analyser
* Driva förbättringar inom ditt område gällande rutiner och system
* Löpande redovisning och bokslut (förbund och dotter)
* Analys av månadsbokslut
* Medverka i budget- och prognosarbete
* Kostnadsuppföljning och uppföljning av KPI:er
* Vara konsultativ och ifrågasättande
* Avtalsuppföljning

För att lyckas i rollen arbetar du verksamhetsnära, du stöttar och samarbetar med förbundets olika avdelningar och chefer, detta för att identifiera potentiella förbättringar och effektiviseringar. En annan viktig del i rollen är att kontrollera så att uppsatta riktlinjer följs och att lagar efterlevs.

Tjänsten är heltid och du rapporterar till Ekonomichef.

Din profil
Du som söker har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning och några års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du har en god förståelse av system i allmänhet och hur de kommunicerar med varandra, samt god förståelse för hur rapporter är uppbyggda och är anpassade utifrån behov och nyckeltal. Ett krav är att man har god vana av arbete i Excel då du kommer att hantera stora datamängder samt gärna erfarenhet av BI-system.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är prestigelös, självgående och affärsmässig. Du är strukturerad och analytisk samt har en förmåga att hjälpa verksamheten att ta beslut som förbättrar deras resultat. Du är en person som får saker att hända och du värdesätter tydlighet och kommunikation. Att kommunicera siffror och få dina kollegor att förstå dess innebörd är en annan viktig aspekt.

Då verksamheten består av flera olika datasystem, krävs en hög digital mognad och stort intresse för utveckling av såväl system som processer. För att trivas i rollen behöver du även vara positiv och självgående, bra på att driva utveckling, prioritera och planera ditt eget arbete. Avslutningsvis kommunicerar du obehindrat på svenska, både i tal och skrift.

Har du erfarenhet från återvinningsbranschen är detta meriterande.

Tjänsten kräver B-körkort.


Vad vi på Kretslopp Sydost erbjuder dig
Vara en del av ett härligt team där vi tillsammans ständigt utvecklar oss med fokus på att vara den bästa arbetsgivaren för våra medarbetare. En placering på vårt fina kontor på Moskogen som vi är mycket stolta över. Ett aktivitetsbaserat arbetssätt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett effektivt samarbete och en trivsam arbetsmiljö.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734-666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast måndagen den 12 juni 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 8 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga - vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
11 juni 2023 (4 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Premier är ett modernt serviceföretag verksamt inom två affärsområden:
Personalservice som specialiserat sig på bemanning, rekrytering och andra personalrelaterade resursbehov samt Industriservice med inriktning på infrastrukturella industritjänster gentemot tillverkningsindustrin.
Premier i Sverige bildades 1993 och har idag ca 220 anställda med en omsättning på drygt 100 Miljoner SEK.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare