Technical specialist 2nd line

Technical specialist 2nd line

Jag heter Peter Derlow och är ledare för 2nd line Service Assurance på Teliacompany AB. Vi tillhör enheten Customer Service Delivery B2B 2nd line Support och vårt fokus är att se till att leverera support i världsklass till våra företagskunder.

Jag söker nu en Technical Specialist till mitt team. Vi är ett team som brinner för service och support och att göra kunderna mer än nöjda.

Är det här din nästa möjlighet?
Kanske är du den som vill vara med och utveckla hur vi på Telia Company löser incidenter till våra företagskunder som finns spridda över hela landet. Detta är en roll med mycket eget ansvar. Det finns även goda förutsättningar för egen utveckling mot både teknik, sälj och projektledning.

I den här rollen kommer du i huvudsak få arbeta med incident och supportärenden från våra företagskunder. Då vi är en 2nd line så kommer ärendena vara av en mer utmanande karaktär vilket jag hoppas att du tycker både är inspirerande, lärande och roligt. Andra arbetsuppgifter som förbättringsarbeten och konsultation internt och externt förekommer också.

Du kommer även bli en viktig del i hur vi ska arbeta framöver. Vi är nämligen inne i en transformationresa av både teknik och arbetssätt för att bli effektivare. I det här arbetet är hela mitt team involverat och alla får dela sina idéer och synpunkter.

Är det här du?
Till den här tjänsten söker jag dig med teknisk bakgrund inom molnbaserade kommunikationslösningar samt/eller kompetens inom mobilnätsspårning och felsökning inom dessa områden.

Du har god administrativ- och felsökningsvana i kombination med att du är social och kommunikativ då vi har daglig kontakt med både kunder och kollegor både via mail och telefon.

Som person är du modig, ansvarfull och vågar ta för dig och driva förbättringar samtidigt är du omtänksam mot både kunder och kollegor.

Som 2nd line Technical Specialist är du driven och har förmåga att lyssna för att hitta de bästa lösningarna för kunden på sina frågor och utmaningar kunderna har. Det innebär att du ser nya möjligheter och ser hur våra lösningar kan hjälpa kunden att utveckla sin verksamhet.

Dina personliga kompetenser:
  • Positiv och ser möjligheter
  • Affärsdriven
  • Vill ständigt utveckla dig själv och andra
Din erfarenhet:
  • Erfarenhet från att ha jobbat med externa kunder
  • Erfarenhet inom mobilspårning via OSIX
  • Samarbete i team och projekt
  • Erfarenhet av support och service
  • Det är meriterande om du har jobbar med MITEL Telepo plattformar och gärna certifierad eller andra typer av växlar/kommunikationslösningar
Vi befinner oss i en kultur- och beteenderesa för att ge våra kunder en kundupplevelse i världsklass som kännetecknas av ett positivt bemötande för våra kunder. Då är HUR vi utför vårt arbete, baserat på våra värderingar DARE, CARE och SIMPLIFY, lika viktigt som VAD vi gör. Därför lägger vi extra tyngd på beteende såsom positiv inställning, lösningsorientering, förmåga att ge- och ta emot feedback samt social förmåga.

Intresserad?
Om du vill bli en del utav mitt team, sök jobbet! Vill du veta mer, ring mig på +46 706468033, maila mig på peter.derlow@teliacompany.com

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 20e maj, 2022

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Kalmar stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That's how we make a difference for our customers in the big and in the small. That's how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.