Support Engineer

Support Engineer

Hungrig på en utmanande roll där du får vara en del av ett team som supporterar några av de största företagen i världen? Vi letar efter en Support Engineer som ska bli en del av vårt team i Kalmar!

Rollbeskrivning
Vår molnkommunikationsplattform gör det möjligt för företag att nå hela världens mobiltelefoner via messaging, röst och video. Vårt team supporterar företag som använder våra produkter. Flera miljoner textmeddelanden skickas från vår plattform dagligen - det är vårt ansvar att se till att det fungerar tekniskt! Vi supporterar bolag från alla världens hörn och vi arbetar naturligtvis dygnet runt för att möta våra kunders behov. Föreställ dig de teknikerna i några av de största teknikföretagen i världen - det är den typ av kunder du kommer att supportera i den här rollen.

Glöm L1, L2, L3 support - i vårt team tar vi alla inkommande ärenden oberoende svårighetsgrad! Våra kunder ställer höga krav på vår support och kunskap; du kan vara säker på att du alltid kommer känna dig utmanad med något att sätta tänderna i! Glöm dagar där du försökte förklara det enklaste lösningen för en kund som inte förstår grunderna – i denna roll supporterar du från tekniker till tekniker.

I rollen som vår nya Support Engineer kommer du att:
  • Ge kvalificerad support via e-post till operatörer och företag över hela världen
  • Integrera kunder och leverantörer till Sinchs tekniska plattform
  • Övervaka trafiktrender och produktionsmiljö
  • Dokumentera processer av de olika utförda uppgifterna
  • Troubleshoot både mjukvara och network layers
  • Stötta kollegor och säljteam inför, under och efter kundintegration
  • Arbeta direkt med kunder i olika tekniska ärenden och ge rådgivning under möten

Vem är du?

Detta är en utmanande roll med en utmanande inlärningskurva. För att lyckas i denna rolle måste du vara nyfiken och alltid villja lära dig nya saker! Du måste ha en "can-do" - attityd och se problem mer som utmaningar. Sinch är ett tekniskt företag rakt igenom och goda idéer lyssnar också på och genomförs ofta - du ska känna att du vill bidra till den större bilden!

För att bidra till denna roll har du:
  • Tidigare erfarenhet med support mot kunder
  • Grundläggande kunskaper om UNIX och Linux-system
  • Förståelse för TCP / IP protocol suite

Big Plus!

För att stå ut från mängden kan du ha:
  • En examen i datavetenskap eller annan utbildning relevant för rollen
  • Bakgrund inom telekom och trådlös kommunikation
  • Tidigare kunskaper inom mobilkommunikationsstandarder som GSM och 4G
  • Kunskap inom SS7 protocol suite och SIGTRAN
  • Grundläggande kunskaper inom SQL

Redo att anta utmaningen? Skicka in din ansökan idag!
Mer info
Email Mejla Sinch Sweden AB
Område Kalmar stad
Yrkesroll Data & IT, Teknik & Ingenjör, Ingenjör, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 16 maj 2020 (38 dagar kvar)