Administratör till Region Kalmar Län, revisionskontoret

Administratör till Region Kalmar Län, revisionskontoret

Nu söker vi en administratör till Region Kalmar Läns revisionskontor. Trivs du med att vara spindeln i nätet och tycker om när det händer mycket runt omkring dig? Har du dessutom administrativ erfarenhet från en politiskt styrd organisation? Då är du den vi söker!

Arbetsuppgifter

Som administratör på Region Kalmars revisionskontor får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många olika arbetsuppgifter. I rollen ingår att sköta korrespondens, mötesbokningar, planering och förberedelser inför möten eller besök för de förtroendevalda revisorerna och revisionschefen. Här gör du sammanställningar, administrerar inköp, hanterar närvarolistor, rese- och arvodesräkningar, fakturor och resebokningar samt för-och efterarbete vid revisorernas sammanträden, där du själv deltar och för protokoll. Du verkar som revisionskontorets administrativa stöd men deltar även i utvecklingen och den allmänna kvalitetsutvecklingen av det administrativa stödet.

Formell kompentens
  • Universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi eller administration, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och/eller kansli alternativt som nämndsekreterare, nämndadministratör
  • Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Word och Excel
  • Kunskap i Evolution och Raindance (meriterande)
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
Region Kalmar är en politiskt styrd organisation varför vi tror att du tidigare har arbetat inom kommunal sektor eller i landsting/region. Du kan också ha erfarenhet av att ha arbetat inom ett förbund eller i en ideell organisation som administratör, sekreterare eller kanslist.

Personliga egenskaper

Den här rollen kräver att du är strukturerad och noggrann samt har en stor kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter och är flexibel då rollen är en stödfunktion såväl internt som externt. Därför är det också viktigt att du är en kommunikativ person med god fingertoppskänsla.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Deltid ca 75%/Kalmar

Tillträdesdag

Vid överenskommelse.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Information

Den här tjänsten är ett samarbete mellan Region Kalmar Län och Lernia där alla ansökningar hanteras av Lernia. Om du är boende på annan ort vänligen ange i din ansökan huruvida du är flyttbar eller inte. Din tjänst inleds hos Lernia och för rätt person kommer tjänsten troligen att utvecklas i både form och omfattning till fast anställning och heltid.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Kalmar stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 13 nov 2020 (21 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Region Kalmar Läns revisionskontor biträder de förtroendevalda revisorerna i deras arbete med att granska all verksamhet inom Region Kalmar Län. Revisorerna och lekmannarevisorerna (revisionen) är fullmäktiges och medborgarnas medel för granskning av den verksamhet som bedrivs i styrel­ser, nämnder, fullmäktigeberedningar och företag.

Läs gärna mer om Region Kalmar Län på: www.regionkalmar.se