Administratör/Projektekonom till Assemblin

Administratör/Projektekonom till Assemblin

"Assemblin VS är ledande inom installationsområdet på den svenska marknaden. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för värme, sanitet, sprinkler, industri, energi och kyla i kontor, arenor, kulturbyggnader, shoppingcenter, bostäder, sjukhus och industrier. Vi finns på ca 40 orter i Sverige. Omsättningen är runt 2,2 miljarder kronor och vi är omkring 1 400 medarbetare."

Läs mer om företaget: www.assemblin.se


Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. I rollen som Administratör/Projektekonom kommer du arbeta med diverse administrativa uppgifter som kräver disciplin, noggrannhet men även förmågan att möta personal.

Som Administratör/Projektekonom kommer du hantera företagets orderingång, assistera vid offertsammanställning samt sköta delar av företagets ekonomi. Du håller i projektuppföljning avseende betalningsplaner samt framtar underlag till fakturering och fakturerar.

Du hanterar även personalorienterad administration, inköp av kontorsmaterial och hjälper till praktiskt vid exempelvis nyanställningar och avslut.

Tjänsten är på 50% och passar exempelvis för dig som har en annan sysselsättning som studier eller eget företag. Arbetstider är förlagda under dagtid och kan anpassas mot övrig sysselsättning. Tjänsten ska tillsättas i Kalmar och kan komma att erbjuda högre sysselsättningsgrad.

Vem trivs här?
Assemblin arbetar efter värderingar som är grunden i den gemensamma kulturen.

"Vi kan" - Med rätt kompetens, erfarenhet och utrustning utför vi vårt jobb med stolthet.
"Vi vill" - Engagemang och nyfikenhet driver oss framåt.
"Vi bryr oss" -Tillsammans utför vi vårt jobb med stor respekt för varandra och våra kunder.

Vi letar efter dig som tar ansvar och är intresserad! Du är positiv, anpassningsbar och kan arbeta självständigt men också bemöta kunder som personal. För att du ska lyckas i din roll krävs ett öga för detaljer. Du är noggrann, strukturerad och planerar väl samtidigt som du arbetar effektivt och brett. Viktigt är även att du är kostnadsmedveten och pålitlig.

Du har mycket god administrativ kunskap och gärna erfarenhet av ekonomi. För tjänsten krävs hög förståelse av svenska språket i tal och skrift samt god datorerfarenhet. Du bor i Kalmar med omnejd och avser arbeta 50% med eventuell möjlighet till utökning.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av projektekonomi eller har erfarenhet av kvalificerat administrationsarbete!

Är du intresserad?
Om du tycker tjänsten verkar spännande är du välkommen att skicka in din ansökan med ett CV och personligt brev. Rekryteringsprocessen sker löpande under ansökningstiden vilket innebär att processen avslutas när tjänsten blivit tillsatt. I denna rekrytering samarbetar företaget med Adecco och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Mindy Samwel , mindy.samwel@adecco.se, 073-684 7171.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Kalmar stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 2 jan 2020 (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.