Bli en del av Telias säljteam hos Webhelp i Kalmar!

Bli en del av Telias säljteam hos Webhelp i Kalmar!

Är du den som älskar att tävla och som drivs av att hela tiden bli lite bättre? Skulle du beskriva dig som något utav ett socialt geni, en relationsbyggare som vill utvecklas inom sälj? Just nu söker vi flera medarbetare till Webhelps säljteam för Telia. De sitter i fräscha lokaler centralt i Kalmar och erbjuder dig som brinner för försäljning en möjlighet att genom kontinuerlig kompetensutveckling utvecklas både i din yrkesroll och inom företaget. Start sker i början av september med en inledande utbildning, så ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval!

Information om uppdraget

Academic Work söker tillsammans med Webhelp flera medarbetare till Telias säljteam. Du kommer att arbeta med utgående samtal till befintliga kunder och genom att lyssna av och förstå varje kunds behov erbjuda förbättringar av deras tjänster. Under den första veckan som anställd hos Webhelp får du ta del av en introduktionsutbildning som syftar till att ge dig en större insikt i det framtida arbetet. Du kommer bland annat utbildas i de olika system som används, lära dig söka information samt få mer kunskap om kundbemötande. Den andra veckan består av mer praktiskt lärande med medlyssning och mentorskap från kollegor. Allt för att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför kundkontakten. Du kommer även lära känna dina kollegor bättre under utbildningen.

"Ett stort plus jag upplevt är att när jag kommer till kontoret är både mina kollegor och ledare väldigt målmedvetna och samtidigt helt prestigelösa i kommunikationen sinsemellan, ingen är sämre än någon annan och när det går bra, går det bra för alla
Så beskriver Fredrik, en av Webhelps säljare, vad som gör att han trivs så bra i sin roll.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Webhelp. Då vi söker flera personer finns möjlighet till både heltids- och deltidsanställning efter dialog med Webhelp.

Arbetsuppgifter

När utbildningen är genomförd har du en bred kunskap om Telias tjänster, abonnemang och mobiltelefoner, det är nu du ska börja ringa ut till kunderna. Du ringer ut till befintliga kunder och genom att lyssna av kundens behov erbjuder du förbättringar och tillägg för deras befintliga tjänster. Ditt engagemang och kundbemötande är en avgörande faktor för en lyckad dialog med kunden.

Stämningen på kontoret är alltid energifylld, både kollegor och ledare arbetar ständigt för att göra det lilla extra för varandra. Det genomförs ofta säljtävlingar och team- aktiviteter för att stärka gemenskapen sinsemellan. Det är viktigt för Webhelp att du trivs på din arbetsplats och har kul!

Öppettiderna är förlagda måndag-torsdag mellan 10.00-21.00, fredagar 10.00-18.00. Schemat läggs månadsvis där det finns goda möjligheter till att byta pass eller vara med och påverka dina egna arbetstider för heltid och/eller deltid samt eftermiddags/kvällspass.

Tjänsten passar dig som har ett stort engagemang och driv att hela tiden utveckla dig själv och dina resultat. Då kan även Webhelp erbjuda goda utvecklingsmöjligheter, då uppdraget hela tiden växer skapas nya anvarsmöjligheter och när du med tiden samlat på dig erfarenheter finns goda möjligheter till olika karriärvägar inom företaget. Webhelp ser efter sina egna och rekryterar i första hand internt till ledarroller.

Vi söker dig som

Det vi letar efter är potential och rätt personlighet. Närmare bestämt söker vi dig som:
  • Har en god social förmåga och lätt för att knyta nya kontakter, där du får nytta av att du är lyhörd och kommunikativ.
  • Är resultatinriktad och drivs av att arbeta mot uppsatta mål samtidigt som du är ödmjuk och gärna lär dig nya saker likväl som delar med dig av dina kunskaper till dina kollegor.
  • Alltid ser till kundens bästa där du har en hög känsla för service och tar gärna initiativ för att arbeta proaktivt.
  • Har ett stort intresse för sälj samt viljan och drivet att utvecklas i säljrollen tillsammans med Webhelp.
Personligheten är viktigast utöver det ställer vi bara krav på att du har fyllt 18 år samt att du är obehindrad i svenska och flytande kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Om du dessutom har erfarenhet inom kundservice, telemarketing och/eller försäljning så är det ett stort plus.

Övrig information
  • Start: Början av september. Anställningen inleds med en två veckors betald utbildning, arbetstiderna är då förlagda under vardagar 08:00-17:00.
  • Omfattning: Timanställning, hel- eller deltid. Öppettider måndag-torsdag 10:00-21:00, fredag 10:00-18:00, flexibla arbetspass.
  • Placering: Borgmästaregatan 5, Kalmar.
  • Lön: Fast lön enligt kollektivavtal samt förmånligt provisionssystem, utan tak. Andra förmåner är bl.a. friskvårdsbidrag, massagebidrag och olika säljpriser.
  • Kontaktuppgifter: Frida Andersson
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin01@academicwork.seunder kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Kalmar stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Deltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Ni hittar oss i 26 länder med 35.000 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger beläget i Paris, Frankrike och vi har de senaste 4 åren haft en tillväxt på över 250 %. Våra kontor i Sverige finns placerade i Stockholm, Göteborg, Kalmar och Östersund. Vi samarbetar med några av världens mest progressiva varumärken som Sky, Shop Direct, Bouygues, Direkt Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors och Valentino.