

Sales Support till Senergia i Jönköping!
Nu har du chansen att joina ett innovativt, hållbart och framtidsvisionärt bolag i tillväxtfas! Senergia är en ledande nordisk grossist för hållbar energi, och söker just nu nya medarbetare till deras Customer Support-team i Jönköping.
Vill du vara med och främja hållbar innovation samt öka andelen förnybar energi i Sverige? Senergia erbjuder helhetslösningar inom solenergi, elbilsladdning och energilagring - och efterfrågan fortsätter att växa starkt! Just nu söker vi en Sales Support till Senergia i Jönköping. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att arbeta på ett företag och i en bransch som är i en stark tillväxtfas. Det finns på sikt stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill!
Vill du vara med på Senergias resa? Välkommen med din ansökan.
Om rollen som Sales Support
Du kommer att ha en nyckelroll då du supporterar säljarna i deras affärer och era kunder genom hela resan från beställning till leverans! Du tar emot och administrerar inkommande beställningar i Senergias ärendehanteringssystem och säkerställer att tjänsten levereras komplett. På Senergia jobbar man i sammansvetsade team, - men du kommer att få ta stort eget ansvar och vara en viktig länk mellan kunderna, inköp, logistik och försäljningsteamet. Du servar kunder på telefon och mejl, jobbar administrativt, koordinerar internt och har fokus på problemlösning!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Vi söker dig som är nyfiken, driven och strukturerad och som också brinner för service! Vidare är du analytisk och noggrann med förmåga att se på flöden med ett helikopterperspektiv som till detaljer, då du kommer att behöva prioritera bland leveranserna. Vi ser gärna att du är tekniskt lagd och har ett intresse för branschen med en positiv inställning till att lära dig mer om den.
En härlig teamkänsla och en känsla av att allt är möjligt! Du får bli en del av ett gäng nyfikna, ambitiösa och framåtsträvande personer som gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Här är det högt i tak och nya idéer om hur bolaget kan ta nya höjder välkomnas! Du kommer att få en ordentlig onboarding med interna utbildningar och teamträffar. Och långsiktigt finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill.
Tjänstens omfattning
Detta är en direktrekrytering och heltidstjänst på 40h/v med kontorstider 8-17 på vardagar.
Du kommer att utgå från kontoret på Transportvägen i Jönköping, med möjlighet att ibland arbeta på distans.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.
Sökord: orderadministratör, orderplanerare, orderkoordinator, customer support, säljsupport, sales support representative, kundservicemedarbetare
Vill du vara med och främja hållbar innovation samt öka andelen förnybar energi i Sverige? Senergia erbjuder helhetslösningar inom solenergi, elbilsladdning och energilagring - och efterfrågan fortsätter att växa starkt! Just nu söker vi en Sales Support till Senergia i Jönköping. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att arbeta på ett företag och i en bransch som är i en stark tillväxtfas. Det finns på sikt stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill!
Vill du vara med på Senergias resa? Välkommen med din ansökan.
Om rollen som Sales Support
Du kommer att ha en nyckelroll då du supporterar säljarna i deras affärer och era kunder genom hela resan från beställning till leverans! Du tar emot och administrerar inkommande beställningar i Senergias ärendehanteringssystem och säkerställer att tjänsten levereras komplett. På Senergia jobbar man i sammansvetsade team, - men du kommer att få ta stort eget ansvar och vara en viktig länk mellan kunderna, inköp, logistik och försäljningsteamet. Du servar kunder på telefon och mejl, jobbar administrativt, koordinerar internt och har fokus på problemlösning!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Du tar emot och hanterar ordrar från kunder i ärendehanteringssystem
- Du hanterar kundleveranser, löser problem och koordinerar internt
- Du jobbar primärt med våra största B2B-kunder
- Det är du som har koll på detaljerna och fångar bollarna innan de hamnar mellan stolarna
- Du supporterar säljarna, och tar inkommande samtal från både kunder, inköp och försäljning
- Du har koll på och följer upp leveransen till kund
- Du gör månatliga avstämningar och prognoser
Vi söker dig som är nyfiken, driven och strukturerad och som också brinner för service! Vidare är du analytisk och noggrann med förmåga att se på flöden med ett helikopterperspektiv som till detaljer, då du kommer att behöva prioritera bland leveranserna. Vi ser gärna att du är tekniskt lagd och har ett intresse för branschen med en positiv inställning till att lära dig mer om den.
- Du har erfarenhet från liknande positioner inom orderadministration, logistik eller transportplanering
- Du trivs med att ha många saker igång samtidigt och förlorar inte kontrollen
- Du är noggrann och van att hantera data i Excel och ERP / CRM system
- Du har en hög servicenivå, men kan också se affärsmöjligheter och merförsäljning
- Du har förmåga och erfarenhet av att ta affärsmässiga beslut
- Du drivs av att ta egna initiativ och att jobba i en framåtriktad bransch och företagskultur
- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har en gymnasieutbildning inom el eller teknik och/eller eller ett starkt intresse för teknik
- Behärskar flera språk
En härlig teamkänsla och en känsla av att allt är möjligt! Du får bli en del av ett gäng nyfikna, ambitiösa och framåtsträvande personer som gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Här är det högt i tak och nya idéer om hur bolaget kan ta nya höjder välkomnas! Du kommer att få en ordentlig onboarding med interna utbildningar och teamträffar. Och långsiktigt finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill.
Tjänstens omfattning
Detta är en direktrekrytering och heltidstjänst på 40h/v med kontorstider 8-17 på vardagar.
Du kommer att utgå från kontoret på Transportvägen i Jönköping, med möjlighet att ibland arbeta på distans.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.
Sökord: orderadministratör, orderplanerare, orderkoordinator, customer support, säljsupport, sales support representative, kundservicemedarbetare
Mer info
Kontaktperson
Sara Giordano
Telefon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
03 juni 2023 (6 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Välkommen till The Place Det är vi som är The Place - Where happy work happens. Det betyder att vi har jobben för dig som, liksom vi, vill må bra och utvecklas på jobbet. Vi vet nämligen att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. Vi är The Place to be helt enkelt. Happy Workday! Join The Place Vi sätter glädje först! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Några förmåner som medarbetare hos The Place: En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel Onboardingplan Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m. Friskvårdsbidrag Specialerbjudanden Mentorskap Nätverksträffar Kompetensutveckling Vänta inte på bättre tider - intervjuer sker löpande för de flesta av våra roller och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt! Vår historia The Place är rekryterings- och kompetensföretaget som var med och byggde bemanningsbranschen för 30 år sedan. 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place. På The Place vilar vi tryggt på vår långa erfarenhet men utmanar den bransch som vi en gång var med och skapade. Du kommer att märka att vi gör saker lite annorlunda - och bättre.