Customer Technical Support

Customer Technical Support

Gillar du kombinationen teknik och kund öppnar sig här en fantastisk möjlighet.

Jag heter Martina Jägare och är ledare på Telia för teamet Operations Technical Support i Jönköping. Vi är det grymma teamet som hjälper våra kunder, operatörer och fastighetsägare, då det uppstår fel på de tjänster och produkter de köper av oss.

Din nästa utmaning?
Hos oss är det kunden som är i fokus samtidigt som vi har mycket kontakt med våra tekniker. Vi tar helhetsansvar för kundens upplevda problem, d v s vi äger kundens ärende från att de kontaktar oss tills problemet är löst. I arbetsuppgifterna ingår att analysera och åtgärda samt återkoppla till kunden.

I din roll hanteras olika typer av ärenden men den stora volymen ligger på bredband/tv tjänster över fiber samt kollektiva tjänster för fastighetsägare. Det mesta löser du själv men givetvis har du hjälp av andra kunniga kollegor vid behov. Du stöttar också de tekniker som är ute på våra uppdrag då de behöver hjälp.

Dina framtida kollegor består av 15 personer. De besitter en bred kompetens, hjälper gärna varandra och gillar raka dialoger. Vi hittar gärna på saker tillsammans även på fritiden och har bland annat gemensam frukost en dag i veckan. Tillsammans försöker vi varje dag utmanas för att ständigt utvecklas och hitta ännu smartare lösningar för att hantera de åtaganden vi har samt ge kunderna ännu bättre kundupplevelse.

Att jobba på Telia innebär att växa och utvecklas i en bransch som ständigt förändras. Vi har en stark kultur som präglas av ett gemensamt mål att leverera enastående kundupplevelse.

Vem är du?
Du är en stjärna på att leverera bra kundupplevelse till våra kunder, så du behöver ha stor känsla för service. Samtidigt behöver du vara nyfiken på nätverksteknik samt vara en problemlösare för att kunna lösa kundernas problem. Du omfamnar förändringar och har stort driv att både utveckla och ständigt utvecklas. Du gillar utmaningar och tar gärna ägarskap för att hitta lösningar. Att jobba tillsammans med andra är en självklarhet för dig, samtidigt som du själv måste kunna ta egna beslut när det krävs.

Din personlighet:

  • Kundfokuserad
  • Gillar utmaningar
  • Förändringsbenägen
  • Problemlösare
  • Öppen och social
  • Nyfiken

Din erfarenhet:

  • Gärna teknisk intresse.
  • Gärna tidigare erfarenhet från supportjobb eller liknande.
  • Bra kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska i skrift och tal

Intresserad?
Om du vill bli en del utav mitt team, sök jobbet! Vill du veta mer, ring mig på +46 706164808 eller skicka ett mail: martina.z.jagare@teliacompany.com. Sista ansökningsdag är 2023-02-02.

Telia är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och delar av vår verksamhet omfattas av lagstiftning om säkerhetsskydd. Innan anställning kan ske krävs godkänd säkerhetsprövning, som i förekommande fall, kan medföra krav på visst medborgarskap.

Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att höra av dig!

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!

Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.teliacompany.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That’s how we make a difference for our customers in the big and in the small. That’s how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.