Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Innesäljare till Infobric

Trivs du att arbeta i en kundorienterad roll där du tillsammans med dina kollegor skapar mervärde för kunder? Hos Infobric får du chansen att bli en del av ett ledande bolag där du får möjligheten att arbeta med spännande SaaS-tjänster i en bransch som ständigt utvecklas!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en projektanställning fram till årsskiftet 2023/2024 med möjlighet till förlängning. Rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Infobric.

Om företaget

Infobric är ett snabbväxande SaaS-bolag med nio affärsområden som arbetar på en internationell marknad. Företagets mission är att skapa socialt hållbara och resurseffektiva byggarbetsplatser och genom deras tjänster göra kundernas arbetsdagar säkrare och enklare. Infobric grundades 2004 och har sedan dess varit en viktig del i digitaliseringen av anläggnings-, service- och byggbranschen. Idag är bolaget ett av Europas största ConTech-bolag med 14 kontor i fyra länder. Infobrics tjänster används på över 30 000 byggarbetsplatser och av över 10 000 kunder runt om i Norden och Storbritannien.

Affärsområdet Infobric Construction, som är marknadsledande i sin nisch och arbetar med säkerheten på arbetsplatser kopplade till bygg- och anläggningsbranschen, söker nu en ny innesäljare.

Arbetsuppgifter

I rollen som innesäljare bearbetar och bygger du långsiktiga relationer med Infobrics befintliga kunder som består av bland annat byggföretag och deras byggarbetsplatser. Du arbetar projektbaserat och ansvarar över kunders projekt där du erbjuder tilläggstjänster och service samt följer upp kunders behov. Arbetet sker främst över telefon och teams där du genom digitala verktyg genomför behovsanalyser och erbjuder Infobrics tjänster. Du jobbar tillsammans i team med andra innesäljare och därtill har du ett tätt samarbete med regionsäljarna och supportavdelningen.

Dina primära arbetsuppgifter är:
* Kontakt med såväl kunder som kollegor där du bistår med informationsutbyte och support
* Du säkerställer kvalité och effektivitet i orderflödet
* Övriga administrativa arbetsuppgifter och daglig dokumentation

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom försäljning alternativt arbetslivserfarenhet inom B2B
* Flytande svenska och engelska, i tal och skrift
* Goda kunskaper i Officepaketet
* Kunskap i CRM-system är meriterande
* Tidigare arbetslivserfarenhet som innesäljare är starkt meriterande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att ge kunderna förstklassig service. Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I rollen arbetar du tätt ihop med dina kollegor. Det är därför viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare är du flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och kunna prestera mer, och du trivs med att arbeta nära affären.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Jönköping/hybrid
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
16 maj 2023 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare