Innesäljare reservdelar till S-I-T
Är du en noggrann och serviceinriktad person med erfarenhet av försäljning eller administration? Vill du arbeta i en kundnära roll där du får använda ditt tekniska intresse och ditt sinne för ordning? Som innesäljare för reservdelar hos Svensk Innovativ Träteknik erbjuds du en varierad och ansvarsfull roll i ett företag med lång tradition och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Innovativ Träteknik.
Om företagetSvensk Innovativ träteknik är ett företag med lång tradition inom svensk träbearbetning. Deras historia, som går ända tillbaka till 1919, har byggt en gedigen plattform av kunskap och erfarenhet som företaget står på idag och gör det möjligt för dem att se nya innovativa möjligheter. Sigfrid Stenberg grundade företaget 1919 med affärsidén att leverera maskiner till träindustrin. Svensk Innovativ Träteknik ingick länge i AB Sigfrid Stenberg och kallades då för Stenbergs. 2007 såldes verksamheten till E & F Holding och ändrade namn till Stenbergs Träteknik AB.
Fem år senare byter de namn till S-I-T -¬ Svensk Innovativ Träteknik AB. Med det skapar företaget ny historia. Tillsammans med deras kunder vill de förnya branschen och skapa innovativa och lönsamma lösningar.
Företagets kontor och maskinutställning ligger i Tenhult utanför Jönköping, men många arbetsuppgifter utförs på distans. S-I-T har ingått i partnerskap med SCM, en världsledande leverantör av maskiner för träindustrin.
I rollen som Innesäljare för reservdelar kommer du att ha en central roll i företagets dagliga verksamhet
Några av dina arbetsuppgifter är:
*Ta emot och hantera inkommande samtal från kunder
*Assistera kunder med att identifiera rätt reservdelar och lägga beställningar
*Skapa och följa upp offerter samt hantera hela orderprocessen via mejl och telefon.
*Följa upp försäljningen av reservdelar, inklusive merförsäljning och kunduppföljning.
*Säkerställa att prissättning och kalkylering stämmer, samt att företagets lagerbehov möts genom regelbunden kontroll av lagersaldo.
En viktig del av arbetet är merförsäljning. Detta innebär att du följer upp befintliga kunder för att säkerställa att de har de reservdelar som behövs för att undvika framtida driftstopp. Du ger också råd om tilläggsprodukter och arbetar proaktivt med att öka försäljningen.
* Minst gymnasieutbildning
* Erfarenhet från en liknande roll inom service, administration eller försäljning.
* Datavana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem
* Flytande i svenska språket och bekväm med det engelska språket, både i tal och skrift
* B-körkort
Meriterande:
* Intresse för teknik eller tidigare erfarenhet från teknisk försäljning
* Ekonomisk förståelse, särskilt inom prissättning och lagerstyrning
* Erfarenhet av merförsäljning och kunduppföljning
Som person är du serviceinriktad, social och trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har förmågan att arbeta självständigt med stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Din lösningsorienterade inställning gör att du ser möjligheter till merförsäljning när du identifierar kundens behov, samtidigt som du har lätt för att skapa och underhålla relationer med både kunder och kollegor.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Tenhult
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!