Customer Technical Support / Teknisk kundsupport till Telia Company

Customer Technical Support / Teknisk kundsupport till Telia Company

Har du ett tekniskt intresse och vill arbeta i en roll med stort kundfokus? Är du en problemlösare och vill tillsammans med ett grymt team arbeta med att hjälpa Telias kunder med att hitta rätt lösning till deras problem? Då är detta rätt tjänst för dig!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget eller bli öveerrekryterad till Telia, förutsatt att alla parter är nöjda.

Om företaget

Telia är den nya generationens telekomföretag. Deras cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag, i världens mest uppkopplade länder. De är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om. De har bestämt sig för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare deras kunder. Avdelningen Telia Infra söker nu en teknisk support till sitt kontor i Jönköping.

Du blir del av ett supportteam som består av 15 personer, där alla är måna om varandra och stöttar och hjälper till i varandras ärenden. Det är ett väldigt socialt gäng som gärna hittar på saker tillsammans även på fritiden och har bland annat gemensam frukost en dag i veckan. De försöker varje dag att utmana varandra för att ständigt utvecklas och hitta ännu smartare lösningar för att ge kunderna ännu bättre kundupplevelse.

Arbetsuppgifter

I rollen som teknisk support hanterar du olika typer av ärenden men främst kring bredband/tv tjänster över fiber samt kollektiva tjänster för fastighetsägare. Det mesta löser du själv men har även stöttning av kunniga kollegor vid behov. Du stöttar också de tekniker som är ute på uppdrag när de behöver hjälp. Du tar både emot inkommande samtal och mail från kunder. Utöver detta arbetar du förebyggande genom att analysera varför problemen uppstår och du uppmuntras bidra med idéer för att på så sätt utveckla ert arbetssätt och företagets tjänster. Du ansvarar för dina ärenden från start till slut samt för att dokumentera allt i ärendehanteringssystem.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Högskoleutbildning eller motsvarande, gärna med teknisk inriktning
* Stort tekniskt intresse och datavana
* Erfarenhet av kundsupport (fördelaktigt teknisk support) via telefon är meriterande
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi tror att du är social och framåt som person som strävar efter att leverera förstklassig kundservice. Du har även ett stort tekniskt intresse och en vilja att lösa de tekniska problem som kunderna kan tänkas ha. Vidare är du en person som självständigt driver dina arbetsuppgifter framåt. För dig är det naturligt att vara en teamspelare och samarbete är din väg till utveckling. Du ser möjligheter i förändringar, har lätt för att anpassa dig efter nya situationer och hjälper gärna till där det behövs. Slutligen är du noggrann i ditt arbete, uppmärksam på detaljer och tycker om att utföra dina uppgifter grundligt.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 19 mars 2023 (51 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.