ABUS Nordic söker en engagerad och branschorienterad sälj- och marknadsassistent som vill skapa ökad medvetenhet för varumärket ABUS med fokus på försäljning av mekaniska och elektroniska säkerhetsprodukter på den svenska marknaden.
Vill du bli en del av vår familjära organisation?
För dig som vill lite mer – och hellre se möjligheter än hinder – erbjuder vi en spännande och positiv arbetsmiljö där din insats verkligen gör avtryck och uppskattas!
Om tjänsten
Som sälj- och marknadsassistent agerar du som länk mellan marknadskommunikation och försäljning. I rollen ingår ansvar för att skapa, implementera och följa upp kampanjer och aktiviteter samt utforma broschyrer och skyltar till butik, annonsering, skriva nyhetsmejl, uppdatera presentationsmaterial mm. Att översätta, och till viss del anpassa, centralt framtagen produktinformation till den svenska marknaden är ett annat ansvarsområde.
I rollen ingår även att arbeta med backoffice-uppgifter där du främst administrativt kommer att ingå i den dagliga verksamheten som att lägga order, ta fram offerter till kund, bistå med sälj- och marknadsmaterial till säljare och övriga teamet.
Du ingår i ett team där organisationen samarbetar över de skandinaviska gränserna. Bidrar till en hållbar marknadsplanering. Du rapporterar till lokal försäljningschef.
Du kommer att få samarbeta med kollegor i Danmark, Finland, Sverige, Norge och Tyskland.
Om dig
Vi söker dig med stort intresse för marknad, kommunikation och försäljning. Har du erfarenhet av att skapa och följa upp kampanjer, producera marknadsmaterial och andra aktiviteter är det meriterande. Du har en kreativ ådra och gillar att kommunicera i allt från tal, text, bild och rörligt material samt har förmågan att skapa detta för olika plattformar. Rollen förutsätter goda svenska- och engelskkunskaper i tal och skrift samt har lätt för att använda olika IT-verktyg. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta med sälj och marknadssupport
Du är en självgående problemlösare som gillar att få saker att hända. Att bygga goda relationer, ge service och support är något du tycker om och värdesätter.
Tjänsten är relativt bred och vi hoppas att det är något du tycker är inspirerande och utvecklande.
Bra att veta
Tjänsten är på heltid med placering i Jönköping. Resor kan förekomma ex. mässor och interna säljmöten.
Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och stimulerande arbete där du själv får vara med och påverka det dagliga arbetet i ett expansivt stabilt familjeföretag. Du kommer att få arbeta med ett mycket starkt varumärke och en kvalitativ produktportfölj.
Här finns engagerade, stöttande kollegor med ett gemensamt fokus.
Vill du bli en av oss?
Ansökan skickas till js@abus-nordic.com
För frågor är du välkommen att kontakta försäljningschef, Jörgen Svärd; e-post: js@abus-nordic.com mobil: 0705 38 99 88