Administratör och koordinator inom kompetensförsörjning och evenemang

Administratör och koordinator inom kompetensförsörjning och evenemang

Nu söker vi en administratör och koordinator inom kompetensförsörjning och evenemang till Sveriges Byggindustrier i Jönköping. Tjänsten ingår i region Syd som har åtta kontor från Jönköping till Malmö. Regionen består av 21 medarbetare med olika ansvarsområden, men tillsammans arbetar vi för en attraktiv, sund och säker byggbransch.

Om tjänsten
Som administratör och projektledare inom kompetensförsörjning och evenemang kommer du att vara ett administrativt stöd och stötta medlemsföretagen i frågor som rör kompetensförsörjning. I rollen ingår också att arrangera medlemsaktiviteter och evenemang inom regionen. I samband med dessa så ansvarar du för alltifrån bokning av lokaler, förtäring och utrustning till inbjudningar, deltagarlistor och fakturering m.m.

En viktig del av rollen är att regelbundet besöka gymnasieskolorna och vara en god kontakt med dessa samt att ansvara för det lokala samarbetet med yrkeshögskolorna i Jönköping.

Du har ett nära samarbete med medarbetarna i region Syd och tjänsten är placerad i Jönköping. Du har naturligtvis tillgång till Sveriges Byggindustriers samlade expertis vid behov. Regionen har regelbundna regionmöten och träffar för samordning, kompetensutveckling och samhörighet.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att
  • Stötta våra medlemsföretag i frågor som rör kompetensförsörjning
  • Arrangera olika evenemang inom regionen
  • Hantera administrativa uppgifter kopplat till kompetensförsörjning
  • Registervård
  • Arrangera, Administrera och delta vid årliga evenemang så som Jönköpingsdagen, års-stämmor, lärarkonferenser informationsträffar m.m.
  • Vara sekreterare för BYN (Byggnadsindustrins yrkesnämnd) i Jönköping
  • Stötta övriga regionen vid olika evenemang.
  • Arrangera och delta vid träffar som Svenskt Näringsliv anordnar där vi är med arrangörer.
Om dig
Som person är du utåtriktad, bra på att bygga nätverk och skapa goda relationer externt såväl som internt. Arbetet är självständigt så du behöver ett eget starkt driv. Du är strukturerad, har ordningssinne och är en god administratör.

Din Bakgrund
Vi tror att erfarenhet från en högskoleutbildning inom t.ex. HR är en fördel, samt att du har viss administrativ erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från utbildningsverksamhet, våra kollektivavtal eller byggbranschen.

Utvecklingsmöjligheter
Tjänsten ger dig möjlighet att lära dig mer om lokala och centrala förhandlingar, arbetsrättsliga frågor samt hur arbetsgivarorganisationer arbetar med bransch- och arbetsgivarfrågor.

Placering och omfattning
Arbetet innebär i huvudsak arbete inom Jönköpings Län men kan även omfatta andra delar inom regionen. Placering är på vårt kontor i Jönköping.

Ansökan
Har du ytterligare frågor om tjänsten? Kontakta kontorsansvarig och byggföreningskoordinator Peter Ek, peter.ek@sverigesbyggindustrier.se, tfn 072-517 08 10.

Vi gör urval löpande men vill ha din ansökan senast den 31 januari 2020.
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 13 mars 2020 (55 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Förbundet Sveriges Byggindustrier organiserar ca 3.600 arbetsgivare i 25 lokala byggföreningar organiserade i 6 geografiska regioner. Sveriges Byggindustrier är en av de största medlemsorganisationerna inom Svenskt Näringsliv och har 140 medarbetare.