Säljare inom Arbetskläder och Personlig skyddsutrustning sökes till Ahlsell

Säljare inom Arbetskläder och Personlig skyddsutrustning sökes till Ahlsell

Har du arbetat med service och/eller försäljning tidigare? Har du erfarenhet av arbetskläder eller personlig skyddsutrustning? Skulle du beskriva dig som relationsskapande, strukturerad och älskar en variationsrik vardag? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Vi söker nu till Ahlsell i Jönköping en affärsansvarig innesäljare inom produktområde "Arbetskläder och Personlig skyddsutrustning" för start i början av 2021. I rollen kommer din huvudsakliga uppgift vara att självständigt besöka, implementera och utveckla affärer hos en av Ahlsells större kunder.

Som affärsansvarig innesäljare kommer du driva hela säljprocessen, från prospektering till avslutad affär. I rollen förväntas du ha hög tillgänglighet via telefon, mejl och besök.

I hanteringen ingår arbetsuppgifter som:
  • Genomföra kundmöten, gör behovsanalys och återkopplar kund med anpassat förslag
  • Identifierar affärsmöjligheterna och ansvarar för kundernas hela inköpsbehov utifrån avtal
  • Administrativa delar i leveransen såsom orderläggning, hantering av E-order, retur & reklamationshantering, kontroll av leveranstid, etc
  • Klädtryck
  • Tar fram sortimentsförslag, mallar för tryck, kundunika sortiloger och hantering av individkonton
  • Hjälpa till i butik vid behov
  • Samarbeta tätt med andra kollegor för att leverera bra service till kunden och skapa långsiktiga affärer
  • Hålla dig uppdaterad kring produkter och nyheter på marknaden
Denna tjänst är på heltid med placering på filialen i Jönköping. Du arbetar med proaktivt försäljningsarbete på kundens olika avdelningar och sköter administrativa arbetsuppgifter inom produktområdet både till huvudkunden och till utvalda kunder i regionen. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under kontorstider.

Tjänsten är vidare en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Ahlsell.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning, affärsutvecklande kundansvar eller motsvarande. Har du erfarenhet från närliggande bransch är det meriterande. B-körkort samt grundläggande kunskaper i Microsoft Office är ett krav för tjänsten.

Vi tror att du som söker har en hög aktivitetsnivå, är målmedveten och har hög servicegrad. Du trivs med att skapa relationer och arbeta efter uppsatta mål, men är också en lagspelare som är van att ta eget ansvar och kunna se affärsmöjligheter. Som person är du driven, kreativ, lyhörd. Du är duktig på att koordinera, vara noggrann och är strukturerad.

Ahlsells tre värdeord är Ansvar, Öppenhet och Enkelhet, vilket präglas i allt de gör både med kund, leverantör och kollega. Du gillar utmaningar och har lätt för att anpassa dig till förändringar, då vi ser det både i omvärlden generellt och i kundernas köpbeteende i form av en mer digitaliserad hantering.

Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.

Sökord: Jönköping, Ahlsell, kundansvarig, innesäljare, säljare

Sökord: Jönköping, Ahlsell, kundansvarig, innesäljare, säljare
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Försäljning, Telefonförsäljare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 29 jan 2021 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com