Inköpsassistent - barn- och babyartiklar

Inköpsassistent - barn- och babyartiklar

Om kundföretaget

Wonderful Times Group är ett etablerat bolag inom segmenten barn, underhållning och lek med försäljning via ett landstäckande nät av återförsäljare i Norden. Vi har utöver egen utveckling och tillverkning av innovativa produkter ett flertal intressanta agenturprodukter på den nordiska marknaden. vi finns i Huskvarna med 20 anställda och omsätter ca 100 MSEK. Bolaget är noterat på Spot Light Stock Market.

Vi söker nu en inköpsassistent till företagets produktutbud avseende leksaker och barn- och babyprodukter. Vårt produktsortiment om ca 2 000 artiklar kräver struktur och planering. Vi jobbar med varor från hela världen och för att uppnå god leveranssäkerhet krävs personal som drivs av siffror och är affärsmässigt orienterade.

Dina arbetsuppgifter

Din huvuduppgift som inköpsassistent är att i samarbete med inköparen säkerställa att vi har rätt lagerfört sortiment, i rätt tid och till bästa möjliga marginal. Du arbetar med leverantörskontakter, leveransbevakning och leverantörsuppföljning. Du tar fram inköpsförslag och administrerar inköp. Du arbetar med dokumentation av produkters överensstämmelse med gällande lagstiftning och direktiv. Du ansvarar för artikelregister och produktinformation.

Din profil

Vi tror att du är nyexaminerad från högskole-/universitetsutbildning inom företagsekonomi, inköp, logistik eller liknande och är redo för ditt första jobb där du får möjligheten att lära dig hela inköpsprocessen för att sedan växa vidare till att axla en roll som inköpare eller kategorichef. Alternativt har du arbetslivsrelaterad erfarenhet av en administrativ roll med fokus på inköpsrelaterade frågor. Du har mycket goda kunskaper i excel samt har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift.

Du är analytisk, affärsintresserad, självgående och driven. Du har en stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete. Du är strukturerad, engagerad och målinriktad samt är en utpräglad lagspelare.

Vi erbjuder dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter, stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter.

Start: Snarast möjligt
Omfattning: Heltid
Placering: Huskvarna
Kontakt & frågor: besvaras av VD Sofia Ljungdahl via sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

Urval för tjänsten kommer att ske löpande.
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OnePartner Group
Sista ansökningsdag 3 nov 2019 (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se