Kommunikatör till Husqvarna Group

Kommunikatör till Husqvarna Group

Är du nyexaminerad kommunikatör eller har du erfarenhet i området? Sök tjänsten!

Dina arbetsuppgifter

I den här rollen som kommunikatör går du in på Husqvarna GIS, Husqvarna GIS är enkelt beskrivet en IT avdelning och supportfunktion till Husqvarna Group på global nivå. Du blir ansvarig för kommunikationen på GIS, både på siten i Huskvarna men du är även delaktig globalt. Det kan t.ex. vara att planera möten i olika former, se till att information når ut till rätt personer i organisationen och även vara med att utveckla kommunikationsarbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Ansvarig för avdelningen kommunikationskanaler
  • Planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter
  • Publicera relevant innehåll i olika kanaler såsom intranät, informationsskärmar och nyhetsbrev
  • Författa och redigera texter för både internt och externt bruk. Såsom nyheter, projekt, organisationsförändringar, evenemang, förändringar etc.
  • Anpassa information utifrån målgrupp
  • Stödja utvecklingen av avdelningens kommunikation
Din profil

Skallkrav:
  • Relevant utbildning innehållande kommunikation
  • Svenska och engelska i tal & skrift
  • Office 365
  • SharePoint
Meriterande:
- Tidigare arbetslivserfarenhet i området

Som person ser vi att du är en självgående men social person. Du är inte rädd för att söka kontakt med andra människor och stå på dig för att kunna driva arbetet framåt. Du är strukturerad och bra på att prioritera uppgifter då det ibland händer oförutsägbara situationer som behöver lösas. Det är viktigt att du är bra på att uttala dig i tal och skrift.

Villkor

Start: 13 April
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, vikariat 12-18 månader
Ort: Jönköping
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Media, Kultur & Design, Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 6 mars 2020 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund arbetar med utveckling och tillverkning av diverse utomhusprodukter som är designade för både professionella användare och konsumenter.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.