Produktionsplanerare till välkänt företag!

Produktionsplanerare till välkänt företag!

Läser du logistik eller industriell ekonomi och tar examen till sommaren? Sök tjänsten, intervjuer sker löpande!

Dina arbetsuppgifter

Som produktionsplanerare är du ansvarig för att allt material beställs i rätt tid för att kunna producera efter order från kund. Du har mycket kommunikation med produktionsledare, kundtjänst och leverantörer för att planera och utföra planeringen. Du är med och registrerar ny artiklar för produktion och eventuella nya leverantörslösningar för bästa möjliga logistik. Du kommer jobba tillsammans med en annan produktionsplanerare. Dina uppgifter är bland annat:
  • Materialavrop dagligen.
  • Lägga upp nya artiklar.
  • Utgå från ordar som kommer från produktionen och göra beställningar.
  • Ha kontakt med olika leverantörer globalt för att få in material och artiklar.
  • Jobbar med analyser via Excel.
  • Daglig kontakt med produktionsledare
Din profil

Skallkrav:
  • Läst Logistik / supplychain eller Industriell ekonomi
  • Kunna Office och kännedom om Excel
  • Engelska tal och skrift
  • Svenska tal och skrift
Meriterande:
  • Erfarenhet av industri eller logistic
  • Förståelse för produktion, analyser och siffror
Som person är du kommunikativ och gillar att ha manga bollar I luften. Ingen dag är den andra lik men du behöver ändå hitta struktur i rollen. Att vara flexible och lyhörd är två viktiga egenskaper för att lyckas I rollen. Du är driven och vill utvecklas, har du jobbat inom production tidigare är det ett stort plus.

Villkor

Start: Mitten Augusti/ början September
Omfattning: Heltid, vikariat.
Lön: Enligt överenskommelse
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Industri & Anläggning, Industri & Produktion
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 26 apr 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs under välkända varumärken via fack- och detaljhandlare till slutkunder i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2018 uppgick till 33 miljarder kronor och koncernen hade drygt 14 000 medarbetare i 40 länder.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.