Materialplanerare till Husqvarna Group

Materialplanerare till Husqvarna Group

Vill du vara spindeln i nätet och ständigt ha kontakt med både interna och externa leverantörer? Missa inte denna möjlighet, sök tjänsten redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som materialplanerare tillhör du ett team på 9 kollegor med olika erfarenheter och kompetenser. Ni jobbar med att säkerhetsställa produktionens åtkomst av material som behövs för att leverera i tid och ha ett jämt flöde, avdelningen ansvarar över 4000 artiklar. Produkter ni jobbar med är bland annat röjsågar. Du kommer vara länken mellan den interna sourcingavdelningen och de externa leverantörerna.

Som materialplanerare ansvarar du för ett eget fokusområde och en egen grupp av leverantörer. Leverantörerna finns över hela världen vilket innebär att mycket kontakt sker på engelska.

Din profil

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och vill vara spindeln i nätet.

Skallkrav:
  • Högskoleingenjör mot logistik alt. liknande arbetslivserfarenhet
  • Svenska i tal och skrift.
  • Engelska i tal och skift.
Meriterande:
  • Erfarenhet av att arbeta i ett Enterprise Resource Planning System (ERP) och gärna erfarenhet inom JD Edwards.
  • Intresse för Husqvarnas produkter.
Personlighet:
  • Flexibel
  • Ansvarstagande
  • Samarbetsvillig
Villkor

Start: Januari 2021 eller enl. ök.
Omfattning: Heltid
Ort: Huskvarna
Lön: Enligt ök.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Mer info
Kontaktperson Clara Albinsson
Telefon 0709-47 86 88
Område Jönköping stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 16 dec 2020 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Husqvarna Group is the world's largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, ride-on mowers and chainsaws. The Group is also the European leader in watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries.
Our innovative quality products and solutions, sold through dealers and retailers in more than 100 countries, make garden, park and forest care as well as construction easier for professionals and consumers.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.