Kvalitetsledande produktutvecklare

Kvalitetsledande produktutvecklare

Har du jobbat med produktutveckling inom mekanik och vill ta nästa steg i karriären?

Dina arbetsuppgifter

Denna avdelning jobbar med kvalitet och säkerställande av att kunderna är nöjda med produktens funktioner. De är specialister på Motorsågar och dess mekanik. De jobbar dels i alla projekt för att se till att de följer alla kvalitetsåtgärder och tester för att produkten blir så bra som möjligt i slutändan. De har även en Global technical support som följer upp detta när en produkt har släppts, för att samla in eventuella fel och brister.

I den här rollen som kvalitetsledande produktutvecklare är du med i alla projekt som rör motorsågar. Ditt jobb är att se till att projektet följer alla steg och faser enligt rutin och planering för att säkerställa att produkten blir så bra som möjligt. Du blir specialist på produkterna samt vilka rutiner och krav Husqvarna har på dem och därefter ser du till att allt genomförs. Skulle något test eller krav inte göras/uppfyllas är det din roll att se till att det görs tills det blir rätt. Det är viktigt att du har bakgrund inom mekanik eller produktutveckling då detta är en mer senior roll.

Din profil

Skallkrav:
  • Maskinteknisk utbildning
  • Svenska & Engelska i tal & skrift
  • Minst 3 års erfarenhet av produktutveckling eller mekanik.
Meriterande:
  • Jobbat internationellt
  • Motorsågskörkort
Som person är du van att jobba i team men också bra på att jobba självgående och ta egna beslut och hitta lösningar. Du är inte rädd för att stå upp för dig och ställa krav på andra i projekt. Du har ett stort intresse för just mekanik och motorer.
Intervjuer sker löpande så sök tjänsten idag!

Villkor

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidare heltid
Ort: Huskvarna
Lön: Enligt överenskommelse
Mer info
Kontaktperson Stefan Sörell
Telefon 0722505375
Område Jönköping stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 mars 2020 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund arbetar med utveckling och tillverkning av diverse utomhusprodukter som är designade för både professionella användare och konsumenter.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.