Junior Solution Analyst till Husqvarna Group

Junior Solution Analyst till Husqvarna Group

Vi söker dig som är öppen, nyfiken och önskar vara delaktig i en spännande och innovativ förändringsresa inom en internationell koncern!

Dina arbetsuppgifter

Vi har påbörjat en spännande resa med att förändra hur vi levererar våra IT tjänster till verksamheten.
Ett av stegen vi tar är att formera en kompetensgrupp kring vår Supply Chain Planning med medlemmar både från IT och business.

Huvudansvaret som Solution Analyst är att ansvara för att våra IT system har en relevant informationsstruktur och datamodell för att tillgängliggöra den information som verksamheten behöver för planering och olika former av analys av materialförsörjningen inom Husqvarna Group.
Du deltar också aktivt i projekt och andra utvecklingsaktiviteter för att vidareutveckla och framtidssäkra våra IT system.
Utöver detta så kräver rollen att du arbetar proaktivt med att föreslå nödvändigt underhåll och funktionella förbättringar för att möta våra verksamheters krav.

Din profil

Skallkrav:
  • Eftergymnasial utbildning mot systemvetenskap eller motsvarande
  • Svenska i tal och skrift
  • Engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • Tidigare relevant arbetslivserfarenhet
  • Förståelse för databaser och flöden
Villkor

Omfattning: Heltid, dagtid

Startdatum: Omgående enligt överenskommelse

Lön: Enligt överenskommelse
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Supply chain manager, Administration, Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 nov 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Husqvarna Group är världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till slutkunder i mer än 100 länder.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.