Inköpare till framgångsrikt företag

Inköpare till framgångsrikt företag

Vill du jobba med inköp på ett framgångsrikt företag där nya idéer och förslag alltid välkomnas? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som inköpare på Concept träningsredskap AB kommer du att ansvara för de dagliga inköpen av produkter och artiklar som krävs för företagets underhåll. Utöver det kommer du att ingå i olika projekt där du kommer skapa rutiner för inköpen, knyta kontakt med leverantörer och ansvara för att artiklarna registreras i systemet.

Exempel på arbetsuppgifter är:
  • Inköp av produkter från Asien, USA, Europa och Sverige.
  • Administrera beställningar, hantera orderkännande och leveransbevakning.
  • Identifiera nya leverantörer, söka upp, ta in offerter och utvärdera olika leverantörer.
  • Skapa och arbeta mot inköpsbudget.
  • Upprätta inköps och leveranspriser.
  • Se till att det operativa inflödet av produkter som Concept träningsredskap AB behöver fungerar.
  • Ansvarar för processer för anskaffning av produkter som för Concept träningsredskap AB verksamhet.
  • Samla in data, kartlägga utreda, analysera produkter samt formulera specifikation inför inköp.
  • Kvalitetskontroll av inköpta produkter, lager, fraktoptimering och registervård.
  • Du kommer även köpa in reservdelar
Din profil

Vi söker dig som är analytisk, flexibel, och som har ett proaktivt tänk. Du ska trivas med att både jobba självständigt och i team tillsamman s med andra kollegor. Du har gärna tidigare erfarenhet av att arbeta med inköp av något slag och du ska drivas av att utvecklas i ditt arbete.

Skallkrav:
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Relevant utbildning inom inköp
Meriterande:
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, minst 2år
  • Erfarenhet av inköp mot Asien
  • Kunnig inom flera olika språk
Villkor

Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Mer info
Kontaktperson Rasmus Lindholm
Telefon 0722-066998
Område Jönköping stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 jan 2020 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Concept Träningsredskap AB är Sveriges största leverantör av träningsredskap, Concept är 55 anställda placerade från Skellefteå i norr till Helsingborg i söder och med deras nya moderna centrallager i Jönköping, är dom redo att ta hand om sina kunder var behovet än dyker upp.
Concepts kunskap om och inom träningsprodukter, är till god nytta för deras kunder.
Drivkraft, Kundfokus, Kunskap och Passion har ända sedan starten 1993 varit Concepts ledord, och de är lika aktuella idag.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.