Framtiden söker en VD Assistent/ Administratör

Framtiden söker en VD Assistent/ Administratör

Framtiden växer med en ny spännande tjänst som VD-Assistent / tidrapporteringsadministratör på vårt huvudkontor i Jönköping.
Är du nyfiken på att veta hur en VD:s vardag på ett av Sveriges snabbast växande företag ser ut? Ser du möjligheten i att få jobba nära en av slutfinalisterna till Årets VD?
Brinner du för service, älskar struktur och vill arbeta tillsammans med beslutsfattare, då är detta en roll för dig!

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten består av två separata delar - VD-assistent och tidrapporteringsadministration.

Som VD-assistent kommer du få stor inblick i hur vardagen för en VD ser ut och se hur vår organisation är uppbyggd på nära håll. Ditt arbete kommer syfta till att underlätta VD:s dagliga arbete genom stöd och service i form av administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Arbetet är varierat och innefattar bl.a. planering och arrangemang inför möten och presentationer, organisera och sammanställa dokument samt att underlätta och effektivisera för vår VD.

Som VD-assistent hos oss kommer du bl.a. att arbeta med:
  • Planera VD:s dagliga arbete såsom kalender och e-posthantering samt samordning av möten.
  • Planering av dagordning inför möten tillsammans med VD och ledningsgrupp.
  • Support och uppföljning av åtgärder som beslutas av VD och ledningsgrupp.
  • Framtagning och presentation av beslutsunderlag och dokumentation.
  • Protokollföring av möten och sammanträden.
  • Samordning av arrangemang och mindre projekt.
  • Assistera VD i dagliga sysslor och övriga ärenden.
Som tidsrapporteringsadministratör på Framtiden ansvarar du över administrationen av våra ca 900 konsulters tidrapportering. Du har daglig direktkontakt med våra konsulter och personalansvariga för att säkerställa att underlag för löneutbetalning samt fakturering är korrekt. Du kommer tillhöra vår lönavdelning och rapportera till lönechef.

Som Tidrapporteringsadministratör kommer du bl.a. att arbeta med:
  • Löpande attestering av tidrapporter
  • Rapportera avvikelser i tidrapporter
  • Kontakt med konsult och personalansvariga via vår support och växel.
Din profil

För att trivas och lyckas i denna roll ser vi främst att du är driven, organiserad och serviceinriktad. Du besitter en vilja att hjälpa andra, har god kommunikativ förmåga och kan fånga upp behov och vidta åtgärder. Du arbetar utifrån ett strukturerat arbetssätt och har en god förmåga att prioritera och planera ditt och andras arbete. Du är en lyhörd och prestigelös person med hög integritet som trivs med att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig miljö.

Krav
  • Goda kunskaper i Office365
  • Körkort
  • Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
  • Erfarenhet av service och administrativt arbete i en stor organisation
  • Erfarenhet av liknande roll som VD-assistent, löneadministratör.
Villkor

Start: Omgående eller enligt överrenskommelse.
Omfattning: Heltid tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Löneform: Fast.
Placeringsort: Jönköping
Mer info
Kontaktperson Fernando Carassco
Telefon 072-245 22 84
Område Jönköping stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 apr (39 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Framtiden kommer du att jobba i ett företag som har kunnat titulera sig Sveriges 4:e snabbast växande företag och Sveriges snabbast växande bemanningsföretag. Det är med glädje vi nu även kan meddela att vi är ett av de bästa företagen i Europa. Genom vårt starka fokus på personalvård och arbetsglädje hos våra medarbetare så kan vi stolt berätta att vi har blivit utsedda till topp 3 bästa arbetsgivare av Universum inom medelstora företag och representerat Sverige på European Business Awards. Vi har dessutom fått utmärkelsen Gasellen av DI senast 2018 genom att fortsatt vara ett av de mest expansiva bolagen i Sverige.

Om du vill ha en arbetsplats präglad av en stark organisationskultur där medarbetarnas välmående alltid är i fokus, kompetensen är hög och där vi alla brinner för att utvecklas och göra karriär, då är Framtiden företaget för dig! Trots höga ambitionsnivåer erbjuder Framtiden en prestigelös miljö där delaktighet, lyhördhet och chansen att påverka driver oss framåt. Du får en arbetsplats där vi förstår innebörden av balans mellan arbete och fritid och därför erbjuder vi flexibla arbetstider och personalförmåner som går utöver friskvårdsbidrag. Vi erbjuder även en arbetsplats i moderna, fräscha lokaler placerade i centrala Jönköping.

Vi finns idag på 7 orter i Sverige samt 1 kontor i Oslo och har ca 230 interna medarbetare, ca 1000 uthyrda konsulter och strävar mot ytterligare expansion!

Är detta tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

På Framtiden präglas varje arbetsdag av våra värderingar Glädje, Enkelhet och Kör, vilka sammanfattar vår företagskultur.

Välkommen med din ansökan!