Extrajobb som projektkommunkatör på Husqvarna!

Extrajobb som projektkommunkatör på Husqvarna!

Studerar du och är ute efter ett spännande extrajobb? Ta chansen att bli en del av ett team på Husqvarna!

Dina arbetsuppgifter

Projektets omfattning är att stödja försäljningsorganisationen med ett verktyg som gör att de kan hitta rätt batteriprodukter och laddningslösningar för professionella kunder som använder batteriprodukter.
Projektet måste överväga de olika behoven hos Husqvarnas professionella kunder av alla storlekar runt om i världen med fokus på de starka batterimarknaderna.
I centrum av projektet är professionella landskapsarkitektur och trädvård företag men skogsbruk kunder måste beaktas också. Verktyget som måste utvecklas ska vara lätt att använda och ska leverera exakta resultat, även om användaren inte har erfarenhet och kunskap med batteridrivna produkter.

Din profil

Skallkrav:
  • Pågående eller slutförda högskolestudier mot teknik
  • Grundläggande kunskaper i ekonomi
  • Engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • Förståelse av batteri och laddningsteknik och ha intresse för det
  • Förståelse av professionella kunder, särskilt för professionella landskapsföretag
  • Erfarenheter inom utomhuskraft, elverktyg och / eller elektronikindustrin är en fördel
Villkor

Omfattning:
Deltid, dagtid

Startdatum:
Omgående, enligt överenskommelse

Lön:
Enligt överenskommelse
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Ekonomi, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Deltid, Extrajobb, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 31 maj 2019 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2015 uppgick till 36 miljarder kronor och koncernen har över 13 000 medarbetare i 40 länder.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.