Controller inom sälj till Scandbio

Controller inom sälj till Scandbio

Scandbio i Jönköping söker nu en driven och analytisk controller. Scandbio är ett hållbart bioenergiföretag verksamt inom processindustrin.

Dina arbetsuppgifter

Som controller kommer du arbeta med månadsrapporter, prognosarbete och skapa lättförståeliga analyser för övriga inom organisationen. Dina arbetsuppgifter är varierande och du kommer vara aktiv i flera olika processer samtidigt.

Exempel på andra arbetsuppgifter:
  • Säljprognoser och analyser
  • Ansvara för uppdatering och utveckling av produktkalkyler
  • Vara delaktig i bokslut och budgetarbete
  • Uppföljning och kontroll av omkostnader
  • Ad-hoc rapporter
  • Förbättringsarbete gällande processer och rutiner
Du kommer att ingå i ett ekonomiteam bestående av sex personer.

Din profil

Skallkrav:
  • Högskole- eller civilekonomutbildning
  • Minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel, t.ex. vana vid att göra pivottabeller
Meriterande:
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som controller
  • Tidigare erfarenheter av bokföring
Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann i ditt arbete. Du är en lagspelare som är öppen och driven och som på ett prestigelöst sätt kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Villkor

Placeringsort: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag!
Mer info
Kontaktperson Joel Skogmalm
Telefon 0735-16 89 95
Område Jönköping stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 maj 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Scandbio producerar och säljer fasta förädlade trädbränslen. De försörjer allt från industrier, kommunala och statliga verksamheter till enskilda villaägare med 100% förnybar energi. Hållbart, ekonomiskt och tillförlitligt. Huvudmarknaden är Sverige men de agerar även runt hela Östersjön. Totalt är de cirka 140 kunniga medarbetare fördelade på sju fabriker varav sex är i Sverige och en i Lettland.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period få en anställning genom oss på Framtiden som sedan kan komma att omvandlas till en tillsviadretjänst direkt hos kundföretaget.