Elfa söker en Category Manager till Inköpsavdelningen i Mullsjö

Elfa söker en Category Manager till Inköpsavdelningen i Mullsjö

Vi söker en Category Manager till Elfa i Mullsjö. Här finns en ledig stol för dig som är intresserad av att arbeta i en professionell miljö med spännande produkter, människor och utmaningar. Inköpsavdelningen på Elfa är en supportfunktion till tre tillverkande enheter. Målsättningen är att utveckla strategier och förvalta tilldelade kategorier för alla enheter.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
  • Analysera och utveckla partnerskap med befintliga leverantörer
  • Självständigt söka och kvalificera nya leverantörer
  • Upprätta avtal & registervård
  • Utveckla strategier för tilldelade kategorier & leverantörer
  • Driva arbetet med kostnadsbesparingar inom tilldelade kategorier och även stödja kostnadsbesparingar inom andra områden
  • Delta i olika typer av projekt
Arbetet kräver självständigt agerande inom uppsatta ramar. Tjänsten kräver en del resande.

För att lyckas i rollen tror vi att du
  • Har lägst gymnasieutbildning samt minst 3 års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete
  • Är en erfaren förhandlare
  • Har förmågan att se det slutgiltiga resultatet i en affär
  • Har erfarenhet av arbete i projektform
  • Är flytande i engelska språket i tal och skrift som är vårt koncernspråk
Det är viktigt att du har en god förmåga att bygga relationer och samarbeta, men du måste samtidigt ha förmågan att ta egna initiativ och självständigt driva processer. Du har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt med stort fokus på kvalitet, har lätt för att planera, organisera och inte minst analysera olika uppgifter och resultat inom ditt ansvarsområde.

Elfa är ett starkt värderingsstyrt bolag och det är därför viktigt att du kan känna igen dig i våra värderingar: Vi lever våra värderingar genom att agera som ONE Elfa och alltid agera med Kundfokus, Innovativt, Professionellt, Humant och Holistiskt.

Du kommer att rapportera direkt till Group Purchasing Manager.

Om elfa

Elfa tillverkar förvarningssystem som kan anpassas efter individuella behov. I produktsortimentet ingår såväl flexibla förvaringslösningar som måttanpassade skjutdörrar - allt i hållbar och funktionell design av högsta kvalitet. Företaget grundades 1948 och ägs sedan 1999 av The Container Store - USA:s största detaljhandelskedja för förvaringsprodukter. The Container Store är noterade på New Yorkbörsen. För räkenskapsåret 2017 rapporterade koncernen en omsättning på cirka 1041 miljoner kronor och antalet anställda var 550. Huvudkontoret ligger i Malmö.
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 31 jan (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.