Projektledare till DreamLogistics

Projektledare till DreamLogistics

Om jobbet
Har du arbetat som Projektledare tidigare och känner att det är dags att utvecklas? Trivs du i en roll där du självständigt driver projekt och har ett intresse för verksamhetsutveckling? Då har vi en spännande tjänst för dig!

Arbetsuppgifter:
Tjänsten som projektledare innebär att planera, driva och färdigställa projekt. Du kommer ha äganderätt över projekten och delprojekten och fokus kommer vara på strategiska projekt. I rollen kommer du rapportera direkt till COO.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
  • Ansvarig för att Projekten levereras i tid, med rätt kvalitet och med rätt kostnad.
  • Planera och färdigställa projekt.
  • Proaktivt identifiera projektets risker och skapa alternativa planer. Komma med förslag på lösningar för komplexa problem.
  • Effektivt hantera alla intressenter och driva projektet mot överenskomna och uppsatta mål.
  • Leda flera projekt samtidigt
  • Regelbundet medverka till att identifiera problem och komma med lösningar.
Din bakgrund:
Du arbetar idag som Projektledare och har troligtvis hunnit skaffa dig några års erfarenhet inom området. Vi ser att du har en högskoleutbildning inom relevant område. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du är van att arbeta med samtliga program i Officepaketet. Meriterande om du har arbetet med logistik, 3PL-verksamhet eller lagerverksamhet tidigare.

Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som tycker om att bygga relationer och har ett eget driv och engagemang för att leverera resultat. Du trivs med att arbeta i en entreprenörsmiljö med mycket variation. Att ta initiativ, leda möten och nätverka är inga konstigheter för dig. Du bör ha en förmåga att se helheten och tänka framåt. Du ska ha god kommunikationsförmåga och en utpräglad känsla för kvalité och målfokusering.

Det är viktigt att du har en förståelse för Projektledning och relevanta verktyg som exempelvis Schemaläggning av Projekt, resursberäkningar och riskanalyser. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet ifrån att ha samlat, brutit ner, specificerat och följt upp alla viktiga uppgifter som ett projekt innehåller. För att trivas i rollen är det viktigt att du har lätt för att prioritera och planera och självständigt kan fastställa vikten och ordningen för uppgifterna. Du ska ha lätt för att kommunicera och presentera material för andra i syfte att coacha och motivera dina kollegor i arbetet.

Dina personliga egenskaper tillsammans med arbetslivserfarenheten och ditt brinnande intresse för att jobba som Projektledare är viktigt för att du ska lyckas i rollen.

Arbetslivserfarenhet
Krav:
- Organisationsutvecklare - 1-2 års erfarenhet

Utbildning
Krav:
- Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom

Språk

Krav:
- Svenska
- Engelska

Körkort
Krav:
- B

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Habo. Vid frågor kontakta Julia Rudh på 073-366 30 46.

Är detta en tjänst för dig?
Urval sker löpande så skicka in din ansökan till jobbansokan@dreamlogistics.se redan idag och ange referens PROJEKT.

Välkommen med din ansökan.

Lön
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 13 jan 2020 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

DreamLogistics AB är inne i en mycket expansiv fas och vår tillväxresa fortsätter. DreamLogistics AB arbetar med tredjepartslogistik (3PL) där vi sköter hela flödet åt våra kunder. Just nu är vi totalt runt 180 anställda där alla är väldigt drivna och trivs tillsammans. Vi har lager både i Ängelholm och Habo.