Lageradministratör till DHL

Lageradministratör till DHL

Är du i början av din karriär och vill bli en del av världens största logistikföretag? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som lageradministratör kommer du att arbeta med dokumentation av ankommande/avgående lastbilar. Du kommer även ansvara för bokning av transporter, orderhantering och planeringsarbete. De första veckorna kommer du att få en introduktion och gå bredvid på dagtid för att sedan gör över i arbetstider förlagda på kvällstid.

Din profil

Vi söker dig som är noggrann, självständig och en problemlösare. Med din lösningsfokuserade inställning är du inte rädd för att ibland chansa och håller dig lugn i stressade situationer. Kommunikation är en styrka och du trivs i rollen som spindeln i nätet.

Skallkrav:
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Baskunskaper i Officepaketet
  • God datorvana
Meriterande:
  • Utbildning inom logistik, administration eller trafikledning
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • B-körkort (för att kunna ta sig till arbetet då det är begränsat med kollektivtrafik)
Villkor

Startdatum: Januari
Arbetstider: Kvällstid 14.00-23.00
Omfattning: Heltid
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet, så ta chansen och sök redan idag!
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Administration, Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 24 dec 2019 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

DHL är ett av världens ledande logistikbolag. De har lösningar inom alla logistikbehov både mot privatkund och företag. Allt från sändning av paket, dokument och internationell post till godssändning och lösningar av specialiserad expertis inom logistik kan DHL hjälpa med.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.