Säljare smart industri / IT- säljare till INVID

Säljare smart industri / IT- säljare till INVID

Vill du utvecklas i rollen som säljare och bli en del av ett team som präglas av gemenskap och högt driv? Har du dessutom ett intresse för teknik och ambitionen att växa i ett marknadsledande IT-bolag? Då är INVID ditt perfekta nästa steg i säljkarriären.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos INVID.

Om företagetINVID är en proaktiv IT-partner och rådgivare som förenklar och förbättrar. Företaget har sedan starten år 1995 haft framgångsrika år vilket återspeglar sig i medarbetarnas engagemang och kompetens. INVIDs partnerskap bygger på närhet, lyhördhet och transparens. Företaget har alltid ögonen på omvärlden för att tillsammans och proaktivt hitta lösningar som förenklar och stärker kundernas verksamhet och utveckling.

INVID omsätter ca 245 MSEK och är drygt 110 anställda fördelade på sex orter. Verksamheten är indelad i tre affärsområden-, verksamhetsstöd, drift och infrastruktur. I denna tjänst ingår du i affärsområdet verksamhetsstöd som idag består av 25 personer. Affärsområdet arbetar med affärssystemet Pyramid Business Studio, Smart Industri (produktionsmätning), FlowChart ledningssystem och AMEa, en produkt för arbetsmarknadsenheter.

Hos INVID får du fördelarna så som insikt i många spännande verksamheter, personlig utveckling och möjlighet till att påverka. Du blir minst sagt en del av ett härligt gäng där ni tillsammans bidrar till företagets fortsatta tillväxt.

ArbetsuppgifterI rollen som säljare arbetar du med hela säljcykeln, från prospektering och nykundsbearbetning till att vårda och bygga vidare på befintliga kundrelationer. Du ansvarar för att skapa nya affärer och vidareutveckla befintliga samarbeten med hjälp av INVIDs tjänsteutbud, kopplat till INVIDs egna produktionsmätningsprodukt ePI. Detta gör du genom att strategiskt planera aktiviteter som ska genomföras för en god affärsrelation. Med en teknisk kunskap och en god personkännedom, skapar du förtroende hos kunden samt en förståelse för kundens verksamhetsprocesser. Därifrån offererar du verksamhetsanpassade lösningar som effektiviserar kundens kostnader, flöden och processer i syfte av att utöka INVIDs affär. Tjänsten innefattar även att tillsammans med Teamledaren planera och arrangera olika typer av marknadsaktiviteter som ska leda till ökad försäljning.

INVID erbjuder en bred kompetensutveckling inom både försäljning och IT, detta genom bland annat system-utbildningar och personlig träning med en säljcoach. Du kommer dessutom tilldelas en mentor, som stöttar dig i det vardagliga arbetet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning och/eller kundservice
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
  • B-körkort
  • Meriterande: God förståelse för verksamhetsprocesser inom industri/produktion
För att trivas i rollen besitter du ett stort eget driv och motiveras av möjligheten att utmanas och utvecklas. Därtill räds du inte för att ta första steget in i ett kallt samtal och uppskattar mötet med nya och olika människor. Dina styrkor är att du duktig på att lyssna på andras idéer och åsikter och på så sätt skapa förtroende hos dina kunder och kollegor. Du ser ditt arbete som en social mötesplats och uppskattar när arbetet ger möjlighet till nya kontakter och relationer. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Sammanfattningsvis är du uppmärksam och tillmötesgående som person, du trivs med att prata med kunder och motiveras av att ge förstklassig service. Om du även har erfarenhet från produktion i form av produktionstekniker/teamleadare eller operatör, så använder du dina insikter och kunskaperna för att visa dina kunder att du förstår deras verksamhet på djupet. Förstklassig service och verksamhetsförståelse visar du med din förmåga att jobba rådgivande i kunddialogen samt genom att nyttja din och dina kollegors kompetens för att kunna leverera bästa möjliga lösning.

Övrig information
Start: Efter överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Efter överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!