Junior supporttekniker till expansiva Telia Company

Junior supporttekniker till expansiva Telia Company

Har du ett brinnande intresse för teknik och vill du arbeta i en kundorienterad roll? Vill du påbörja din karriär på ett företag som erbjuder oändliga möjligheter till att växa? Ta då chansen och sök denna tjänst till Telia Company!

Om tjänstenDet här är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till fortsatt jobb efter uppdragstiden.

Om företagetTelia Company verkar inom telekombranschen och hjälper människor samt företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Jönköping, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

ArbetsuppgifterI rollen som supporttekniker ansvarar du för felsökning, avgränsning och analys av larm och ärenden. Du arbetar med "Event Management" som går ut på att fånga signaler från maskinell utrustning för att analysera påverkan hos kund. Vidare innebär det att du tar emot felanmälan, övervakar kundplacerad utrustning samt dokumenterar och informerar kunden om arbetets fortskridande. Avdelningen du tillhör ansvarar för övervakning inom datakomområdet hos deras företagskunder och avdelningen är bemannad dygnet runt. Utanför kontorstid agerar även avdelningen första linjens support för övriga produkter och tjänster inom företagssegmentet. På sikt kommer dina ansvarsområden att utökas till att även innefatta företagets övriga produktportfölj.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Meriterande är kunskaper i Cisco, server, applikationsutveckling, routing/switching, VoIP samt mobila lösningar
  • Du talar svenska såväl som engelska obehindrat
Vi tror att du som söker trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och självständigt strukturera och driva ditt arbete framåt. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera en kundanpassad och effektiv lösning. Vidare ser du ett värde i att arbeta i team tillsammans med kollegor och du har förmågan att hålla vad du lovar gentemot andra.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, nätverkstekniker, drifttekniker, tekniker, telekom, datakom, supportdesk, support, övervakning, datacom, larm, nätverk, nätverksteknik, routing, switching, LAN, VoIP, M2M, Cisco, Jönköping
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.