Account Manager till Bring Cargo International

Account Manager till Bring Cargo International

Har du erfarenhet inom försäljning eller inköp och vill utvecklas vidare i karriären? Bring Cargo International har höga ambitioner och söker dig som vill utveckla affärer inom internationella transporter. Här ges du möjlighet att vara med på Brings fortsatta tillväxtresa i rollen som Account Manager.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bring Cargo.

Om företagetBring är Posten Norges varumärke och riktar sig mot företagskunder, och är en av Nordens ledande logistikaktörer. Brings värdeord är att ta ansvar, spela för laget och vilja mer, vilket styr sättet att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Bring Cargo International är koncernens specialist för internationella transporter av stycke-och partigods i hela Europa. Företaget erbjuder logistiktjänster med hög turtäthet på landsväg, sjö, flyg och järnväg, inom Norden, till/från Europa, Asien och Mellanöstern. Ambitionen är att ta vara på flexibiliteten från direktbilstrafiken och miljöfördelarna med spårbundna transporter genom att kundanpassa sina erbjudanden. Varje sändning är viktig och med kunden i fokus arbetar företaget ständigt för att utveckla tjänsterna. På kontoret i Jönköping arbetar 28 personer som värdesätter gemenskap, högt i tak och att ha roligt på jobbet. Gruppen består utav säljare, speditörer och platschef som tillsammans har många års erfarenhet inom branschen som de mer än gärna delar med sig av.

ArbetsuppgifterI rollen som Account Manager har du en viktig roll i Brings fortsatta utveckling där du genom en hög kvalité skapar långsiktiga samarbeten. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen för både befintliga och potentiella kunder. Du driver ditt arbete framåt och äger affären från start till mål, vilket innefattar kartläggning och uppsökning, boka möten, uppföljning, bearbetning, offertskrivning samt kundvård. Du arbetar även operativt och avlastar produktionen vid behov. Ditt fokus är att utveckla långsiktiga relationer och utifrån kundens behov erbjuda kostnadseffektiva och högkvalitativa tjänster.

Genom en hög kundnärvaro och målmedvetenhet, bygger du upp din egen kundportfölj successivt. Ditt upptagningsområde är Småland och Västergötland och du bearbetar allt ifrån enskilda firmor till större industrikoncerner. I rollen blir du en del av företagets sälj-team där ni tillsammans planerar kund-och säljaktiviteter samt arbetar mot kontorets mål.

Formella krav
  • Något års arbetslivserfarenhet inom försäljning, service eller inköp
  • B-körkort
  • God systemvana
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Meriterande: Erfarenhet av speditionsbranschen
Vi tror att du som söker är resultatfokuserad, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och du trivs med att arbeta nära affären. Ditt stora intresse för affärer gör att du har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Vidare har du en god social förmåga, är duktig på att bygga långsiktiga relationer och tycker om att ha många kontaktytor. Du känner dig bekväm i mötet med nya människor och trivs som bäst i sociala situationer. Avslutningsvis tror vi att du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är duktig på att planera och driva ditt arbete framåt samt har en förmåga att fatta egna beslut.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Account Manager, säljare, försäljning, sälj, B2B, uppsökande försäljning, kundvård, affär, kund, tjänst, transport, spedition, logistik, international, företag, internationella transporter, rekrytering, heltid, Bring, Bring Cargo, Jönköping
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!