Nu söker vi en innesäljare/koordinator till vårt kontor i Jönköping

Nu söker vi en innesäljare/koordinator till vårt kontor i Jönköping


Är du redo för spännande utmaningar hos Skandinaviens ledande leverantör av aluminium? Då kan du vara den vi är ute efter!

Alumeco A/S är en starkt konsoliderad internationellt verksam handelskoncern med huvudkontor i Danmark. Koncernen är specialiserad inom aluminium, mässing och koppar för den metallkrävande industrin, och bygger på engagerade och framtidsorienterade medarbetare. Koncernen har en tydlig tillväxtstrategi med fokus på utveckling av nya koncept och kompetensutveckling av de anställda. Huvudkärnvärden är kundfokus och affärssinne. Koncernen har en omsättning på ca. € 500 milj. och sysselsätter mer än 1.000 anställda över hela världen.

Vi är Skandinaviens ledande leverantör av aluminium och rödmetaller till den metallbearbetande industrin och har i Sverige en omsättning på 1.000 MSEK per år och 40 engagerade medarbetare. Sedan etableringen 1996 har vi expanderat samtidigt som vi har fokuserat på kvalitet i orderhantering och leveranser "just in time". Alumeco Sverige AB finns idag representerade på 6 platser i Sverige.

Nyckelansvar och huvuduppgifter
Som Innesäljare/koordinator kommer du att tillsammans med våra säljare ge professionell support till våra kunder. Som spindeln i nätet kommer du att ha mycket varierande arbetsuppgifter och en bred kontaktyta såväl internt som externt.

Ditt fokus kommer att vara:
  • Systematisk registrering av offerter, order och övrig rapportering i SAP.
  • Begära in offerter från våra leverantörer.
  • Inköp och leveransbevakning.
  • Nära samarbete med övriga medarbetare i säljorganisationen.
  • Ad hoc uppgifter på tvärs i organisationen.
Profil
För att trivas och komma till din rätt tror vi att du är prestigelös och har en stark servicekänsla. Du är driven, ser vad som behöver göras och tycker om att lösa alla situationer som kan tänkas uppkomma. Vi ser gärna att du har en god administrativ förmåga och är van att stundtals arbeta under hög belastning.

Din yrkesbakgrund kan vara varierande, det viktigaste är att du trivs med att skapa nya kontakter och har en stark servicekänsla. Du har erfarenhet utav liknande arbetsuppgifter som ordermottagare eller säljkoordinator.

Du har dessutom utmärkt kommunikationsförmåga, du är en lagspelare som tillsammans med övriga kollegor hjälper till att skapa en dynamisk och resultatinriktad miljö samtidigt som du är en god kollega.

Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Du har goda datorkunskaper, är väl förtrogen med officepaketet och gärna erfarenhet av SAP. Innehar B-körkort.

Vi erbjuder
En dynamisk position med mycket goda utvecklingsmöjligheter och yrkesmässiga utmaningar i en internationell, informell och attraktiv arbetsmiljö. Vi har en tydlig tillväxtstrategi och fokus på den enskilde medarbetaren, med en platt ledningsstruktur och korta beslutsvägar.

Har du några frågor omkring befattningen eller företaget är du välkommen att kontakta Niclas Jangenfeldt nij@alumeco.se. Vi ser fram emot din ansökan och CV snarast möjligt, men senast den 30 november 2020. Urval sker löpande. För ytterligare information om företaget besök vår hemsida www.alumeco.se
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)