Technical Support Lead till ID06 i Jönköping

Technical Support Lead till ID06 i Jönköping

Är du en person som motiveras av att ge förstklassig service till alla du möter och som gillar att driva förändringsarbete? Har du tidigare erfarenhet från arbete i en IT-support och känner att det är dags för nästa utmaning? Hos ID06 får du chansen att bygga upp och förvalta företagets IT-support i en utvecklingsintensiv miljö för dagens och framtidens behov!

Information om uppdraget

I samarbete med Academic Work söker ID06 en Technical Support Lead till kontoret i Jönköping. ID06 startades 2016 och befinner sig i startskedet av sin tillväxtresa och vill nu komplettera företagets IT-support med en ny roll som Technical Support Lead. ID06 utvecklar och levererar ID06-systemet som är ett informations- och behörighetssystem som syftar till att främja sund konkurrens och säkra arbetsplatser i byggbranschen. ID06 har kontor i Stockholm, Göteborg och Jönköping. Med dryga 800.000 kort på marknaden och ca 70.000 kunder ställer det höga krav på bolagets IT-support och det är här du kommer in i bilden! Du kommer vara placerad på kontoret i Jönköping med syftet att du ska vara nära företagets utvecklingsavdelning och support. På kontoret i Jönköping har du närhet till 8 härliga kollegor varav två av dessa jobbar i first line supporten. Här kommer du in och får ta stort ansvar för bolagets framtid i en utvecklingsintensiv miljö där varje medarbetares insats är betydelsefull.

ID06 har verkligen siktet uppåt och redan nu under 2018 händer det mycket på bolaget.
Just nu jobbar man bland annat med att öka säkerheten och funktionaliteten ytterligare genom en uppgraderad kortstandard och flera nya tjänster. Ta chansen och bli en del av ID06!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos ID06.

Arbetsuppgifter

Som Technical Support Lead får du en omväxlande roll där du arbetar både operativt och strategiskt. Du tar emot och driver tekniska ärenden, både interna och externa och stödjer befintlig support med teknisk expertis. Du har ett nära samarbete med tillverkare av kort och partners som utvecklar lösningar och applikationer. Du ansvarar även för att initiera och driva projekt för att bygga upp och utveckla arbetet i supporten. I rollen har du stora kontaktytor både i Sverige men även internationellt med leverantörer, partners, kunder och givetvis kollegor. I och med att detta är en ny roll kommer du ha utrymme att påverka rollens utformning samt ha en betydande inverkan på bolagets fortsatta tillväxtresa. Du rapporterar direkt till IT-chefen som är placerad i Stockholm.

I rollen kommer ditt huvudsakliga ansvar att vara:
  • Att på en teknisk nivå stödja företagets första linjes support genom att agera andra linjens support.
  • Att vara tekniskt stöd till partners och informera samt stödja dem i dess arbete med lösningar och API:er.
  • Att medverka till att bygga upp, leda och fördela arbete med tredje linjens support.
  • Implementera, dokumentera och utveckla rutiner och processer kopplade till supporten.
  • Att agera intern IT-support till kollegor och driva utveckling samt viss förvaltning av de interna stödsystemen.
Vi söker dig som
  • Har minst två års arbetslivserfarenhet av att jobba med IT-support.
  • Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift för att kunna kommunicera med kunder och kollegor i både Sverige och utomlands.
Det är önskvärt om du
  • Har erfarenhet av arbete med eller utveckling av API.
  • Har erfarenhet av att jobba mot andra länder och kulturer.
  • Har erfarenhet av utveckling i .Net och Python samt har förmåga att tolka loggar samt göra ändringar i koden.
Som person är du resultatinriktad och har förmågan att arbeta systematiskt. Du planerar och prioriterar aktiviteter och resurser för att arbeta smart samt värdeskapande och på så sätt uppnå resultat och mål på ett effektivt sätt. Du har förmågan att arbeta lugnt och metodiskt under tidspress och du kan förutse problem, ser dem från ett bredare perspektiv och kan byta perspektiv. Analytisk och effektiv problemlösning är en självklarhet för dig. Vidare ser vi att du är en person som inspirerar och kommer med nya idéer och förslag och du delar gärna med dig av din kunskap och expertis till andra.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Tillsvidare heltid med 6 månaders provanställning
  • Placering: Jönköping
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och ID06:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Jönköping stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ID06 AB bildades den 1 oktober 2016 genom att ID06-verksamheten överfördes från Sveriges Byggindustrier till ett fristående, icke vinstdrivande bolag. ID06 är ett företag som arbetar med att säkerställa identitets- och företagsuppgifter och koppla samman dessa till ett arbetsgivarsamband i syfte att underlätta en effektiv skattekontroll, stärka säkerhetsarbetet samt öka effektivisering genom digitalisering av manuella kontroller och processer (ID06-systemet). Bolagets värdegrund är sund konkurrens genom transparens.