AD Sverige AB - Lagerplatsansvarig Jönköping

AD Sverige AB - Lagerplatsansvarig Jönköping

Är du kommunikativ och gillar att leda och samarbeta med andra?

Gillar du att vara spindeln i nätet både internt och externt?

Har du färdigheter i att koordinera och har ett lösningsorienterat sinne?

Då kan detta var något för dig!

Arbetsuppgifter.

Till AD Sverige söker vi nu en engagerad Lagerplatschef som vill vara med och utveckla och driva vårt lager mot framtida mål. Du kommer att ansvara för inleverans, lagerhantering och distribution. I ditt ansvar ingår även att leda det dagliga arbetet och säkerställa de mervärden som AD Sverige tillhandahåller kunderna via högsta servicegrad och leveranssäkerhet av en mängd olika produkter. AD Sverige arbetar med tydliga mål för att utveckla verksamheten i linje med marknadens krav och förväntningar. Rollen som Lagerplatsansvarig innebär att du kommer att arbeta operativt men även strategiskt för att hantera lagret i enlighet med företagets policy och vision. Några exempel på arbetsuppgifter:
  • Övervaka godsmottagning, lagerhantering, distribution och underhåll.
  • Optimera lagrets ytor och säkerställa ett effektivt utnyttjande av lagret.
  • Initiera, samordna och genomdriva rutiner och strategier.
  • Se till att lagret efterföljer alla krav på lagerhantering och fraktlagstiftning.
  • Hantera lagerkontroll och uppdatera information i affärssystem.
  • Budgetansvar.
  • Planera arbetsscheman, coacha och leda medarbetare.
  • Rapportera statistik och säkerställande av KPI.
Du som söker.

Vi söker dig som är en god problemlösare med analytiska färdigheter i kombination med resultatinriktad inställning. Du är engagerad och nyfiken och gillar att initiera och arbeta med ständiga förbättringar. Som Lagerplatsansvarig ansvarar du för ca 35 medarbetare och har ett coachande förhållningssätt. För dig är det naturligt att vara spindeln i nätet då du sitter mitt i flödet och behöver ha förmågan att hantera flera ärenden parallellt med rätt sericegrad och kvalitet. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom lager/logistik och har arbetat några år med motsvarande uppgifter. Du har god kompetens inom lagerhanteringsprocedurer och dokumenterad kunskap att jobba med ständiga förbättringar. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av att jobba med lagerhanteringsprogram och databaser. Extra meriterande är om du tidigare använt Microsoft Dynamix AX. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper i svenska/engelska i både tal och skrift samt att du innehar B-körkort.

Tjänsten är en heltidstjänst förlagd til AD Sveriges Centrallager i Jönköping.

I denna rekrytering samarbetar AD Sverige med Finnveden Säljkraft. Ansvarig rekryterare är Martin Klasson (0734-175666). Ansök snarast via www.finnvedensaljkraft.se. Sista dag för ansökan är 14 oktober och vi tillämpar löpande urval.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Martin Klasson
Email Mejla Martin Klasson
Område Jönköping stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Lager, Administration & Ledning, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 okt (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AD-Sverige är en frivillig fackhandelskedja som bygger på våra entreprenörers kunskap, erfarenhet och engagemang. Idag står vi på två ben - AD Bilverkstad och AD Butik. På AD har vi en enkel filosofi: människor först. Därför krävs både teknisk kunskap och djupare förståelse för vad du kräver av din bil. Vi är ledande i Europa på att vidareutbilda moderna mekaniker. Så att du alltid får snabb proffshjälp och kan älska varje mil, oavsett bilmärke och årsmodell. AD Sverige AB har sitt huvudkontor i Varberg och sedan 2017 har vi etablerat vårt centrallager strax utanför Jönköping. Härifrån försörjer vi marknaden med effektiva och säkra leveranser till kunder runt om i Sverige. AD Sverige AB omsätter ca 465 mkr och på centrallagret i Jönköping arbetar ca 35 personer.