Hoppa till innehåll
ValueOne AB logotyp

Inköpskoordinator

Publiceringsdatum
13 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
ValueOne söker en engagerad och självgående Inköpskoordinator till ett konsultuppdrag åt vår kund verksam i logistikbranschen med placering norr om Stockholm. Tillsättningen är brådskande. Uppdraget varar i sex månader med goda utsikter till tillsvidareanställning efter avslutat uppdrag.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Dina huvudsakliga ansvarsområden som Inköpskoordinator kommer att vara att planera och genomföra inköp av varor från företagets uppdragsgivare till deras lager. Du kommer att ha en nyckelposition i kontakten mellan företagets uppdragsgivare och den interna verksamheten. I arbetet ingår dagliga kontakter och samordning med kunder och leverantörer samt med interna intressenter.

Erfarenhet och kompetens
Har du 2-3 års erfarenhet från en liknande administrativ roll inom Supply Chain, inköp eller orderadministration och bakgrund från dagligvaruhandel kan du vara den vi söker. Har du dessutom vana från att arbete i affärssystem, exempelvis M3, är en driven administratör och har erfarenhet av att arbeta i Excel är vi absolut intresserade. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande.

Vi sätter också stort värde på dina personliga egenskaper. Som person är du relationsskapande, positiv och har god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen bör du vara van att hantera kontakter med kunder eller leverantörer. Du trivs med att arbeta självständigt och är en skicklig problemlösare. Vidare är du ansvarsfull och noggrann med detaljer samtidigt som du har förmåga att se helheten. Då företaget arbetar kontinuerligt med att utveckla inköpsverksamheten är det viktigt att du är intresserad av förbättringsarbete.

Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
12 juni 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren