Ordermottagare/Transportkoordinator till Aritco

Ordermottagare/Transportkoordinator till Aritco

Aritco är ett växande internationellt bolag och söker nu en mycket lösningsfokuserad transportkoordinator med känsla för administration för ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Här kommer du att sitta med ditt team i toppmoderna aktivitetsbaserade lokaler i Veddesta/Barkarby.

Låter det som något för dig? Då tycker jag att du ska läsa vidare!

Rollen och uppdraget

I rollen som transportkoordinator kommer du att arbeta med bl.a. bokning av transporter och informera partners när hissar är redo för avhämtning. Du kommer att se till att Artico kan erbjuda bästa transportmöjligheterna för sina kunder samt minimera tiden som hissar står på lager i väntan på transport. Rollen kräver därför en ordentlig dos av service- och kommunikationsförmåga och mycket samarbete med olika funktioner inom bolaget. Detta är en roll som kräver att du gillar administration, detektivarbete och att hitta olika lösningar till kund. Du är mån om att hålla dina kunder uppdaterade och gillar en roll som kräver mycket kommunikation, via både telefon, mail och olika chattsystem. I rollen som ordermottagare tar du emot och processar hissorder skapade i AOS och överför dessa till NAV och skickar bekräftelse till partner.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid fram till sista augusti med startdatum enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt!

Arbetsuppgifter

Som transportkoordinator hos Aritco har du bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Bokning av transporter för hissar men även för reservdelsorders som kräver palltransport
  • Veckoplaneringen på produktionstavlan samt uppdatera skeppningsdatum
  • Daglig kontakt med kunder och transportbolag rörande transporter.
  • Meddela kunder och transportbolag vid försening
  • Hålla koll på att hissar inte skickas om betalning inte är under kontroll
  • Ansvara för och hålla orderrutiner uppdaterade
  • Samarbete med övriga avdelningar/funktioner på bolaget
Som ordermottagare hos Aritco har du bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Tar emot och processar hissorder och skickar orderbekräftelse tillpartner
  • Hjälpa kunder att konfigurera hissar rätt i AOS
  • Planera leveransvecka för att optimera transportplaneringen av hissar
  • Hantera ändringar och cancelleringar av order
  • Kommunicera/informera med partners när/om vi har problem med leverans
  • Bistå med att ta fram och skriva rutiner
Dina tidigare erfarenheter

För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:
  • Tidigare erfarenhet av orderhantering, servicesupport och administration
  • Erfarenhet av att ha arbetat i ett ärendehanteringssystem, t.ex. Navision/SAP
  • Erfarenhet av att arbeta i Teams och Outlook
  • Analytisk förmåga och konsekvenstänk
  • Hög servicenivå
  • Mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
Vem är du?

För att trivas i rollen som ordermottagare/transportkoordinator är du en person som gillar att hantera flera parallella processer samtidigt och i stundvis högt tempo. Som person är du serviceinriktad, flexibel, snabblärd, noggrann, strukturerad, organiserad och ansvarsfull. Du tycker det är roligt att supportera kunder och är effektiv i ditt arbete och inte rädd för att ta nya kontakter eller själv ta reda på information. Har du ett intresse för att skriva rutinbeskrivningar, då finns det även möjlighet att få fortsätta det arbetet i denna roll!

Om Aritco

Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten - överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa. I dag finns Aritco i fler än 35 000 byggnader och privata hem runt om i världen.

På Aritco är vi övertygade om att framgång nås genom engagerade, motiverade och kompetenta medarbetare som tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Inom 3 år vill vi vara en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Här finns förutom ändamålsenliga platser för alla typer av möten och arbete även ett helt nytt gym och en rad andra roliga aktiviteter.

Arbetstid/Varaktighet

Konsultuppdrag
Heltid, Måndag - Torsdag 8-17 Fredag 8-16 (39/v)
Startdatum: Så snart som möjligt

Är du den vi söker? Det hoppas vi givetvis att du är! Passa på att skicka in din ansökan redan idag. Vi jobbar med löpnade urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:
  • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
  • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
  • Onboardingplan
  • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
  • Friskvårdsbidrag
  • Specialerbjudanden
  • Mentorskap
  • Nätverksträffar
  • Kompetensutveckling
Nyckelord: Transportkoordinator, ordermottagare, order, administration, servicesupport, Aritco, SAP, Navision
Mer info
Kontaktperson Alexandra Ärlestål
Telefon 08-586 22 718
Område Järfälla
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 7 maj 2021 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.