Transportbokare till MediCarrier

Transportbokare till MediCarrier

Är du en serviceinriktad person som vill bidra till samhällsnyttan och få möjlighet att göra skillnad? Trivs du i en händelserik miljö med högt tempo där du dessutom arbetar i en självständig roll och behöver vara lösningsorienterad? Då kan rollen som Transportbokare vara rätt för dig!

MediCarrier är Landstingets logistik- och transportföretag. Vår
Transportavdelning hanterar dagligen över 2000 sändningar. Dessa består av allt från brådskande organtransporter och laborationsprover till förrådsartiklar till sjukhus och vårdcentraler i Stockholms Läns Landsting, samt livsmedel och annat gods till skärgården. Som medarbetare på Transportavdelning blir du en viktig del i detta arbete där du även verkar som ansiktet utåt mot våra kunder och leverantörer.

Rollen
Transportavdelningen består i dagsläget av åtta medarbetare, med olika ansvarsområden, där vi använder oss av transportsystemet K2. Just nu söker vi förstärkning med en Transportbokare där du bland annat kommer få stötta avdelningens kundtjänst samt arbeta med transportbokning av bud till våra kunder där fokus ligger på kundernas behov och önskemål. Rapportering sker till ansvarig chef för Transportavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter vid transportbokningen kommer vara att ta emot och registrera ordrar på budbilar och blåljustransporter via telefon och mail från kunder. Utöver detta kommer du även hantera synpunkter och klagomål per mail och telefon samt sköta registrering av godsdeklarationer. I administrativt syfte kommer du bland annat att hantera kundfrågor, utredningar och avvikelser, registrera och hantera ändringar i transportsystemet K2, sammanställa förberedande arbete inför fakturering samt göra avräkningar och prissätta kundordrar.

Tjänsten är ett vikariat och beräknas pågå till 2019-03-31.

Din profil
Vi ser gärna att du som söker är kundorienterad då det i rollen som Transportbokare är väldigt viktigt med kundbemötandet, där vi strävar efter att uppnå hög kvalitet i samtalen med våra kunder. Då vi samtidigt arbetar i ett högt tempo är det viktigt att du som person är lugn och trygg i dig själv, speciellt under stressade situationer. För att passa för tjänsten behöver du därför vara kundorienterad, kunna arbeta självständigt samt vara noggrann och ansvarstagande. Du är en duktig relationsbyggare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Tjänstens administrativa sida kräver att du även har en analytisk förmåga och klarar att jobba metodiskt och resultatorienterat trots ett högt arbetstempo.

I grunden tror vi att du har en gymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande roll inom kundservice via telefon och mail. Du har god IT-vana och erfarenhet av att arbeta i något affärssystem. Har du kompetens inom transportsystemet K2 är det meriterande. Det är en fördel om du har god lokalkännedom om Stockholmsområdet.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 24 juni 2018. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Jansson, tel. 073-678 49 21.

Välkommen med din ansökan!

Representanter för arbetstagarorganisationer nås på tel 08-123 12 800.
Mer info
Kontaktperson Fredrik Jansson
Telefon 073-678 49 21
Område Järfälla
Yrkesroll Transport & Logistik, Transport, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Hemsida http://weselect.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi erbjuder ett brett sortiment om ca 10 000 miljöanpassade artiklar, varav ca 3 900 är lagerlagda. Artiklarna som ingår i sortimentet är ett noggrant urval av väl utprovade, testade och miljöbedömda artiklar upphandlade av SLL Upphandling. Våra kunder är i första hand SLL´s förvaltningar, bolag, entreprenörer till SLL samt viss annan verksamhet i länet. MediCarriers kvalitetspolicy har som mål att vara kundorienterad och fokuserad på den kundupplevda kvaliteten. Kvalitet ska genomsyra hela verksamheten och ska grundas på en helhetssyn på våra kunders behov och önskemål, så att vi erbjuder, såväl internt som externt, varor och tjänster med rätt kvalitet. Varje medarbetare har ansvar för att kunderna ska bli nöjda genom att leverera rätt vara eller tjänst på rätt sätt, i rätt tid, på rätt plats och till rätt pris. Läs mer om oss på http://medicarrier.se/