Administratör - Inköp

Administratör - Inköp

Vill du arbeta administrativt inom dagligvaruhandeln på en inköpsavdelning? Är du kanske nyexaminerad och vill arbeta på ett företag i framkant? Då tycker jag att du ska läsa vidare! Vi söker nämligen två nya medarbetare till vår inköpsavdelning på huvudkontoret.

Om Lidl

Ta chansen att arbeta för ett Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkabystaden, Stockholm.

Din roll
  • Du säkerställer att våra affärssystem är uppdaterade, att information är korrekt och att den förmedlas internt.
  • Du sammanställer löpande rapporter och utvärderingar inom inköp, främst i excel.
  • Du understödjer också projektledarna vid implementering av nya projekt, systemstöd och liknande.
  • Du har kontakt med leverantörer för att samla in nödvändiga underlag som behövs för att färdigställa inköpskontrakt.
  • Du kontrollerar inköpskontrakt som sammanställts av kontraktadministrationen.
  • Du koordinerar och besvarar uppgifter och förfrågningar från huvudkontoret i Tyskland.
  • Du har många interna kontaktytor inom företaget och samarbetar nära övriga avdelningar hos oss, liksom med andra Lidl-länder.
Din profil
  • Vi tror att du jobbar med datahantering idag eller har ett stort intresse för att utvecklas administrativt.
  • Du trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter.
  • Du har en avslutad gymnasieutbildning.
  • Du har ett väl utvecklat siffersinne och har en god prioriteringsförmåga.
  • Du är lösningsorienterad, noggrann, effektiv och strukturerad.
  • Du har lätt för att samarbeta, men tycker även om att arbeta självständigt.
  • Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är mycket goda.
  • Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och kunskaper i tyska är meriterande.
Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Ena Tjänsten är ett föräldrarvikariat med start omgående och kommer att pågå i ett år.
Den andra tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Har vi väckt ditt intresse? Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Sök nu". Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 24 september 2021. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Järfälla
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 sept 2021 (5 dagar kvar)