Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Resande servicetekniker till Voith Turbo Safeset

Publiceringsdatum
07 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du en bakgrund inom mekanik och är intresserad av en kundorienterad roll med ansvar för frågor kopplat till eftermarknad? Nu finns möjlighet att fortsätta din utveckling i ett internationellt bolag med målet att skapa en framtid värd att leva i, med progressiv teknologi!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Voith.

Om företaget

Voith Group är ett globalt teknikföretag. Med sin breda portfölj av system, produkter, tjänster och digitala applikationer sätter Voith standarder på marknaderna för energi, papper, råvaror och transport & fordon. Företaget grundades 1867 och har idag platser över hela världen och är därmed ett av de större familjeägda företagen i Europa.

Voith Turbo Safeset tillverkar och utvecklar avancerade momentbegränsare, processförbättrare och fasta förbandskopplingar, som används för att förbättra produktionsprocessen och skydda drivlinor i roterande utrustning. Deras kundanpassade lösningar optimerar prestanda för drivlinor i kompressorer, stålverk, turbiner, fartyg, gruvmaskiner, höghastighetståg och återvinningsanläggningar över hela världen.

Lokalt i Hudiksvall sker utveckling, konstruktion, tillverkning, marknadsföring och försäljning under ett och samma tak, medan koncernnätverket sträcker sig över hela världen. Produktions- och servicecentret i Hudiksvall tillhandahåller också service och underhåll för kopplingar, expertutbildning av drivlinans personal och avancerad analys av drivlinans dynamik. De utför regelbundet planerad service, underhåll och reparationer för att minska livscykelkostnaderna och garantera kontinuerlig driftprestanda. Servicecentret i Hudiksvall bidrar till att hjälpa sina kunder med förståelse och kunskap om produkternas hållbarhet och underhåll.

Arbetsuppgifter

I rollen som servicetekniker ansvarar du för att planera och driva försäljning av olika tjänster samt genomföra installationer och reparationer hos kunder. Du är en viktig kontaktperson och är involverad i hela processen från offert, order och hantering av ärenden samt kommunicerar aktivt med kunder för att tillhandahålla information. I dina arbetsuppgifter inkluderas även övergripande ansvar för samordning och hantering av garantifrågor samt att fungera som en resurs för dina kollegor genom att erbjuda stöd och expertis inom extern service. En naturlig del i ditt arbete är att utveckla och uppdatera intern dokumentation för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet.

I samband med montage, service eller underhåll är du ute på fält hos kund. Inför dessa arbeten är det du som har kommunikation med kund och samordnar för bästa förutsättningar på plats då arbetet ska genomföras. Din roll ger dig stor frihet att agera inom ditt ansvarsområde och arbete. Du går under övertidsavtalet där ca 30% av din arbetstid kommer att vara ute på fält.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Gymnasial utbildning inom relevant område
* Goda kunskaper och erfarenhet inom mekanik, gärna som mekaniker eller tekniker
* Erfarenhet av kundkommunikation och service
* Kunskaper inom hydraulik är meriterande
* Goda kunskaper i Office
* Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

I rollen som servicetekniker har du ett stort tekniskt intresse och ett flexibelt arbetssätt där du uppskattar kundkontakt. Tillsammans med andra arbetar du effektivt för att hitta lösningar på kundernas utmaningar och är bra på att analysera och utföra underlag till tekniska lösningar. Kunderna finns i hela världen där du behöver vara en bra kommunikatör, även på engelska. Rollen innebär att du ansvarar för uppföljning samt dokumentation där behöver du vara noggrann och ha en god känsla för kvalitet i ditt arbete.

Det tar lång tid att lära sig produkter och maskiner, därför är det viktigt att du har tålamod samt ett driv för att ta dig framåt i din personliga utveckling. Initialt första året får du ordentligt med stöttning av erfarna kollegor för att på sikt bli självständig i rollen som servicetekniker.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hudiksvall, tjänsten innebär resor
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
06 augusti 2024 (49 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.