HR-Assistent med löneansvar

HR-Assistent med löneansvar

Dina arbetsuppgifter

Vi är inne i en expansiv fas och ser därför att vi behöver stärka upp vår organisation långsiktigt. Därför söker vi nu en person med erfarenheter av löneadministration och har ett intresse av HR-frågor. Du erbjuds en mycket spännande roll i ett företag med högt till tak och snabba kommunikationsvägar. Du kommer att ansvara för löneadministrationen och även stötta upp i allmänna ekonomiuppgifter kombinerat med personalfrågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Löpande löneadministration
  • Personaladministration
  • Dokumentation/kartläggning gällande personal/arbetsmiljö
Utöver detta så kommer du att i ganska stor utsträckning att stötta upp i HR-frågor som rör utbildningsbehov, kompetensutveckling, arbetsmiljöarbete, riskanalyser och rekrytering.
Eftersom rollen är ny hos oss så kommer du också ges möjlighet att vara med och påverka rollen och forma den utifrån dom utmaningar vi gemensamt identifierar.
Resor mellan kontoren förekommer i tjänsten.

Din profil

Vi söker främst dig som är erfaren löneadministratör och har ett stort intresse för personalfrågor. Troligen har du en relevant utbildning inom ekonomi/lön och några års praktisk erfarenhet.
Du behöver vara bekant med alla delarna inom generellt lönearbete och allmän ekonomiadministration.
Du behöver gilla kombinationen av självständigt arbete och eget beslutsfattande. Du driver själv på dom processer som behöver genomföras i vår verksamhet. Du initierar projekt i samråd med närmsta chef i personalfrågor och behöver ha en stark egen drivkraft. Meriterande är om du har erfarenhet av Visma och Monitor.

Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB.
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Olof Westling 073-3512734 olof.westling@clwork.se eller Märta Adolfsson 073-3512771 marta.adolfsson@clwork.se
Läs mer och ansök om tjänsten via www.clockworkpersonal.se senast 31 mars.
Mer info
Kontaktperson Olof Westling
Telefon 073-3512734
Område Hudiksvall
Yrkesroll Administration, Assistent, HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 mars (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Staffare AB grundades 1982 av Anders Staffare. Resan började i ett litet kontor på Huddig fabriken med 1 anställd och idag är vi 82 anställda och finns på åtta orter med fullservice anläggningar i Bollnäs, Hudiksvall, Timrå, Skellefteå & Luleå. I Stockholm, Västerås & Uppsala har vi försäljningskontor.
Hos oss finner ni några av dem största varumärkena inom sina segment, Huddig, Wacker Neuson, Weidemann, Manitou, Massey Ferguson, Rottne, Kverneland, Pöttinger, Trejon m.fl.
Genom att tillhanda hålla produkter och tjänster av högsta kvalitét och ständigt sträva mot att förbättra vår organisation med en långsiktighet i varje agerande & kunden i fokus kan vi vara en Stark Partner till våra kunder, medarbetare och leverantörer.