Supportmedarbetare

Supportmedarbetare

Vill du göra det svåra enkelt? Vi behöver förstärka vår supportavdelning med några nya kollegor som brinner för kundservice.

Vilka är vi?
Monitor är ett globalt företag med huvudkontor i Hudiksvall. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem – MONITOR. Med mer än 40 års erfarenhet har vi idag en marknadsledande position i Sverige och just nu är vi inne i en mycket spännande och expansiv fas där vårt fokus är att erövra den internationella marknaden.

På supportavdelningen är vi ca 60 medarbetare där merparten av oss sitter i Hudiksvall. Det är en stor avdelning med varierande bakgrunder och erfarenheter. Vissa av oss kommer direkt från skolan medan andra har mångårig erfarenhet från olika verksamheter inom tillverkande industri, IT/teknik eller ekonomi. Vi är stolta över den variation och bredd som finns inom teamen och gemensamt för oss alla är att vi brinner för att hjälpa till, svara på frågor och lösa problem. Hos oss är det högt i tak med en skön och trivsam laganda.

För att trivas i rollen bör du känna igen dig i följande:
  • I ditt arbete är du engagerad, långsiktig och jordnära.
  • Likt oss brinner du för att leverera kundservice i toppklass.
  • Erfarenhet från en liknande roll, där kundservice och support är en naturlig del i ditt arbete.
  • Du är en van administratör, noggrann, effektiv och trivs med kundkontakt såväl via e-post som via telefon.
  • Du gillar att arbeta i ett högt tempo, ta eget ansvar och egna initiativ men också att arbeta i team. Du tycker att problemlösning är både roligt och motiverande.
  • Du kan uttrycka dig mycket väl i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Stort plus om du dessutom känner igen dig i något av dessa kriterier:
  • Erfarenhet från tillverkande industri och förstår de flöden som finns inom en industri; produktionsplanering, logistik, speditionshantering, närvarorapportering och rapportering i produktion, eller EDI flöden.
  • Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT/Teknisk-support.
  • Erfarenhet av att jobba i och använda MONITOR eller andra affärssystem.
Arbetsbeskrivning
Via telefon, e-post och fjärrstyrning hjälper du våra B2B kunder med olika typer av frågeställningar inom de områden som finns på ett tillverkande företag (exempelvis produktion, inköp, lager m.m.) eller teknik/IT. Frågornas karaktär varierar vad gäller område och svårighetsgrad. Du kommer tillhöra ett av våra tre team och varje team har en teamchef och gruppledare som dagligt stöd. Som

supportmedarbetare hos oss erbjuds du en roll med stor variation i det dagliga arbetet och du blir en del av ett riktigt engagerat och kunnigt team.

Varför jobba på Monitor ERP System?
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att tillsammans utveckla det bästa affärssystemet och erbjuda den bästa servicen. Det gör att vi har branschens nöjdaste kunder.

Din personliga utveckling är viktigt för oss! Vi jobbar hårt för att du ska utvecklas med oss och att det ska öppnas karriärvägar internt.

På Monitor värderar vi en god arbetsmiljö och vill främja våra anställdas hälsa. Vi sitter i fräscha nybyggda lokaler i centrala Hudiksvall där det finns gott om utrymme för arbete i grupp och individuellt samt fina gemensamma utrymmen som relax, gym, spelrum och egen lunchbuffé. Utöver det erbjuder vi tjänstepension, personalaktiviteter och resor.

Våra anställda får dessutom, en gång om året, ta del av en mycket förmånlig vinstdelning. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss här.

Ansökan
Skicka in din ansökan nedan genom att klicka på "Ansök nu" och fyll i formuläret på vår karriärsida. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 22 mars 2021.

Vid frågor kring tjänsten kontakta Lena Eriksson, Recruitment & Employer Branding, lena.eriksson@monitor.se.
Mer info
Område Hudiksvall
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 mars 2021 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

https://monitorerp.com/sv/career/