Utbildningsansvarig till HSB Södertörn!

Utbildningsansvarig till HSB Södertörn!

Då kan rollen som Utbildningsansvarig vara som skapt för dig! Läs mer nedan.

Om rollen
I rollen som utbildningsansvarig ansvarar du för att driva, utveckla och genomföra HSB Södertörnss utbildningsverksamhet för kunder och medlemmar. Den består av utbildningar inom en rad olika ämnen som erbjuds HSB-ledamöter, förtroendevalda och boende inom HSB Södertörns bostadsrättsföreningar. Du ser till att utveckla kursutbudet och koordinerar utbildningsledare både extern och internt. När du är redo kommer du också ha möjlighet att själv leda utbildningar i relevanta områden. Du kommer också att ansvara för hanteringen av en av deras viktiga tjänster inom medlemskapet; stämmopoolen. Inom ramen för tjänsten finns också utrymme för rollen som projektledare inom arbetet med social hållbarhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Administrera kursverksamheten dvs. att årsvis upprätta utbildningskatalog, hantera anmälan, fakturering, utvärdering och uppföljning, och övrig administration kring kurserna.
  • I samråd med kommunikatörerna säkerställa att utbildningar och övriga tjänster som ligger inom ansvarsområdet marknadsförs i relevanta kanaler.
  • Söka information inom och utanför organisationen i utbildningsfrågor.
  • Ha kontakt med medlemmar och kunder rörande frågor och stöttning i digitala tjänster, även kund- och medlemsspecifika utbildningar i våra digitala tjänster.
  • Helhetsansvar för tjänsten stämmopoolen; planering, rekrytering, utbildning och fördelning av uppdrag.
  • Projektledning inom området social hållbarhet.
Du som person

För att trivas i den här rollen behöver du genuint tycka om att träffa människor och att bygga relationer med dem. Du har förmåga och vilja att för varumärkets räkning vara en del av HSB Södertörns affärsutveckling. Som person är du ansvarstagande, ordningsam och kan och vill hålla koll även på detaljer. Du får gärna vara proaktiv och bidra med nya kreativa idéer kring utbildningsutbud och upplägg.

Vi tror att du kan ha en bakgrund inom försäljning, pedagogik eller något annat serviceyrke . Du är serviceminded men har också integritet och är trygg i dig själv.

Kvalifikationer
  • Relevant eftergymnasial utbildning.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office.
  • God administrativ förmåga.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten.
  • Är mycket serviceminded.
  • Flytande svenska i tal och skrift.
  • Körkort och tillgång till bil.
Vi ser det som meriterande om du har
  • Arbetat i digitala verktyg så som databashantering, webbpublicering och eller verktyg för digitala nyhetsbrev.
  • Erfarenhet inom eller ett intresse för pedagogik.
  • Föreningsvana.
  • Projektledande erfarenhet.
  • Goda kunskaper i engelska eller ytterligare språk.
Tjänstens omfattning

Tjänsten är en rekrytering till HSB med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på 37,5h i veckan med möjlighet till flextid. Du utgår från huvudkontoret i Huddinge, strax utanför Stockholm stad. Tjänsten innebär att delar av arbetet sker på kvällstid då de flesta utbildningarna i nuläget genomförs på kvällstid.

Varför ska du bli en del av HSB?

HSB Södertörn ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete samt stora utvecklingsmöjligheter. Jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga med strävan efter att spegla samhället i medarbetarkåren. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden. HSB är en värderingsstyrd organisation, där företagskulturen är inkluderande och uppmuntrande.

Om HSB Södertörn

HSB Södertörn är idédrivet och medlemsägt. Vi är en av 26 regionföreningar i landet. Vi bedriver verksamhet i fyra kommuner; Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn och Gotland. HSB Södertörn har nästan 23 000 medlemmar och vår förvaltning berör 14 300 lägenheter. Vi bygger bostäder samt erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster i samtliga kommuner. På HSB Södertörn jobbar drygt 100 nyfikna och serviceinriktade personer.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Nyckelord: kundservice, utbildning, koordinator, administration
Mer info
Kontaktperson Sara Giordano
Telefon 0765362720
Område Huddinge
Yrkesroll Administration, Sekreterare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 8 juni 2022 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.